Ja, det är plats för två och det är MYCKET stor skillnad på storlek och sittställning mellan kawan och raptorn. Raptorn är betydligt mindre än kawas. Om du ska lägga upp till 60k så finns det ingen som helst anledning att satsa på Dinli. Du har ju råd med kvalitet!
Att hitta en begagnad KFX i bra skick!
Om man har roligare på en sk märkes maskin tvekar jag verkligen till, det skulle vara om man tävlar i mx.
Det är ingen skillnad på modellerna från 2003-2009 förrutom två mindre detaljer (ventilbryggorna och styrstagen modifierades from -07). Tyvärr slutade Kawasaki tillverka KFX700 from 2010.
CiteraOm man har roligare på en sk märkes maskin tvekar jag verkligen till, det skulle vara om man tävlar i mx.Den här killen har uppenbarligen aldrig kört en KFX700... Hade han det så skulle han aldrig ens fundera på att jämföra den med en Dinli eller Smc
Citat från: pattho0 skrivet 7 november 2009 kl. 22:56:44CiteraOm man har roligare på en sk märkes maskin tvekar jag verkligen till, det skulle vara om man tävlar i mx.Den här killen har uppenbarligen aldrig kört en KFX700... Hade han det så skulle han aldrig ens fundera på att jämföra den med en Dinli eller Smc Eller så har jag en Dinli som går bra och är nöjd och har inget behov av att gräva djupare i plånboken Sedan har jag inget nöje av att slita av mig ryggen när jag ska lasta en ännu värre järngalt (mycket tyngre än dinlin)på ett släp eller lyfta den från en halvmeter snö när man kör fast Om den nu är så bra varför slutar den tillverkas Men annars tror jag det är en bra maskin som pensionärsmoppe då man slipper växla men man får byta remmen rätt så ofta verkar det som....Helt klart funkar den bra till det den är byggd för, som en XC hoj men inte på en MX bana eller supermotard bana.
Är du inne på en Dinli så satsa på -08 och framåt sen är det bara att pruta så du skäms för dom går mycket billigare än begärt pris och det finns många att välja mellan på begagnat marknaden.
Citat från: Nonne skrivet 7 november 2009 kl. 14:45:01Är du inne på en Dinli så satsa på -08 och framåt sen är det bara att pruta så du skäms för dom går mycket billigare än begärt pris och det finns många att välja mellan på begagnat marknaden.Vad är ett vettigt pris på en Dinli?