Efter att ha sett bilderna förstår ni ju att detta är ett snikbygge som jag helt enkelt bygger ihop med material jag har liggande men jag tror att det kan bli tämligen bra iaf. Får se när det blir klart bara, känns som att allt tar lång tid...
Tjena jag lånar tråden lite.Jag har en liten fyrhjuling på ca 170kg med ca 12-13hk och 2wd och jag har fundeat på att bygga en plog till den. Men frågan är hur brett blad kan jag ha för att det ska funka? Kan jag ha ett blad på ca 1m som är lutat ca 25-35 grader? ska max ploga 15 cm snö och bor i uppsala området så det kommer inte så mkt snö heller.
Citat från: Atvfreak skrivet 10 oktober 2009 kl. 18:54:36Tjena jag lånar tråden lite.Jag har en liten fyrhjuling på ca 170kg med ca 12-13hk och 2wd och jag har fundeat på att bygga en plog till den. Men frågan är hur brett blad kan jag ha för att det ska funka? Kan jag ha ett blad på ca 1m som är lutat ca 25-35 grader? ska max ploga 15 cm snö och bor i uppsala området så det kommer inte så mkt snö heller. Vi plogade i alla fall med våran gamla yamaha 125, hemmabyggt 120 cm brett blad och enkla kedjor bak.Funkade fint om man bara hade lite fart:)
Citat från: Atvfreak skrivet 10 oktober 2009 kl. 18:54:36Tjena jag lånar tråden lite.Jag har en liten fyrhjuling på ca 170kg med ca 12-13hk och 2wd och jag har fundeat på att bygga en plog till den. Men frågan är hur brett blad kan jag ha för att det ska funka? Kan jag ha ett blad på ca 1m som är lutat ca 25-35 grader? ska max ploga 15 cm snö och bor i uppsala området så det kommer inte så mkt snö heller. För att kunna ploga någorlunda effektivt så bör bladet vara minst lika brett som maskinen vid full vinkling. annars kommer du bara att trampa i plogvallen.
är de nån som har vinklen på snöbladets nedre del skärblad
Citat från: IceMannen skrivet 11 oktober 2009 kl. 18:30:09är de nån som har vinklen på snöbladets nedre del skärbladÄr inget svar på din fråga, men Warn-bladet kan man ställa in i 3 (eller om det var 4) olika vinklar har jag för mig,kanske nåt för dig också?
Citat från: jnse skrivet 11 oktober 2009 kl. 20:08:20Citat från: IceMannen skrivet 11 oktober 2009 kl. 18:30:09är de nån som har vinklen på snöbladets nedre del skärbladÄr inget svar på din fråga, men Warn-bladet kan man ställa in i 3 (eller om det var 4) olika vinklar har jag för mig,kanske nåt för dig också?så satans dyrt hade inte bangat en sek om de hade varit amerikanska priser...går juh på drygt 8kkr komplett kit