bilder så man ser hur den klarar sidokrafterna i frammontaget vore guld värda , tackar på förhand
Citat frÃ¥n: matte86 skrivet 4 oktober 2009 kl. 16:17:12Jag gjorde en plog förra Ã¥ret som blev sÃ¥här, och jag gjorde bara 3st lägen som du beskrev.fungerade riktigt bra (Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)Hemmabygge? hade jag bara vetat sÃ¥ hade jag beställt av dig istället för brp!Tjusigt sÃ¥ man blir tÃ¥rögd!
Jag gjorde en plog förra Ã¥ret som blev sÃ¥här, och jag gjorde bara 3st lägen som du beskrev.fungerade riktigt bra (Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)
Jag är också på gång att bygga något för att ploga med.Håller på att samla matrial, så bilder på hur man monterar fast den vore kanon.RillE-d
Ett tips. Nyttja en balk till bladet från dragkulan. Lås balken i sidled medklackar under maskinen, detta för att få ett stabilt blad. Kedjor fram rek ej.Att koppla o ta loss snöbladet är då det enklaste. Enbart kulhandskenoch wiren fram. En bekant har denna konstruktion och har t.o.m planerat grus med ATV:n.