tack highsider för dom orden nu har jag något att längta efter.. funderar på de att sitter det 42drev orginal? eller vad sitter det då?tack för svar.
ok. men om jag fattat rätt ang omdrevning det blir väl mer bottendrag i den om man har 14fram ist för 15? den blir väl starkare då, och går lite fortare om man har 15 ist för 14?
revbox höjer endast varvbegränsaren, du har väl inte tänkt köra på bakhjulen på varvstoppet? eller?Detta är helt fel vill jag bara upplysa herrskapet om.....Med ny cdi box på dinlin så får du en helt annan maskin med ett betydligt bättre bottenvrid typ "Chiptrim" vilket gör att man slipper ligga på toppvarven å flattra runt på regulatorn hela tiden.Att sedan varvstoppen flyttas upp ca 1200 rpm är ju kanske en risk man får ta men jag är då helnöjd å vill inte ha original cdi igen,tror inte melin vill de heller efter vi monterade på hans 08 som oxå fick en helt annan karaktär på maskineriet...... Ps inga problem att dra på bakslangen på 3an med 15/42 i alla fall
Kör 15/36 drevning och min går upp på 1, 2 och 3a`n! Men iof. den är inte riktigt orginal
Citat från: jimbo skrivet 26 juli 2009 kl. 23:38:23Kör 15/36 drevning och min går upp på 1, 2 och 3a`n! Men iof. den är inte riktigt orginal men är det en dinli du har? vad har du som inte är orginal på den?
Citat från: theee666 skrivet 26 juli 2009 kl. 23:41:09Citat från: jimbo skrivet 26 juli 2009 kl. 23:38:23Kör 15/36 drevning och min går upp på 1, 2 och 3a`n! Men iof. den är inte riktigt orginal men är det en dinli du har? vad har du som inte är orginal på den?Kolv= högkomp, cylinder=500cc+, framställd tändning=etanol, fixat lite med toppen, portat samt mindre förbränningsutrymme för komp höjning och så!!!