Citat från: mackan_800 ROTAX skrivet 26 juli 2009 kl. 21:29:15Citat från: Motoya skrivet 25 juli 2009 kl. 22:05:24Can-am är ju 3hjuls drivna? Har jag också alltid sagt tills jag satte mig på en RENEGADE jävlar vilken maskin kawa honda polaris suka yamma mfl släng er i väggen vill ni ha nått med bäst precision prestanda o kul faktor välj can-am 800 vill inte klanka ner på varken can am eller nått annat märke men när det gäller skog och surhåls körning så har jag både kört polaris och can am en hel del. men can am ligger tyvärr inte i närheten vad det gäller framkomlighet. oftast har can am inte ens lyckats fått i framhjuls driften innan dom satt sig. hoppas jag inte trampar nån på tårna med detta inlägg. för det är inte min mening.
Citat från: Motoya skrivet 25 juli 2009 kl. 22:05:24Can-am är ju 3hjuls drivna? Har jag också alltid sagt tills jag satte mig på en RENEGADE jävlar vilken maskin kawa honda polaris suka yamma mfl släng er i väggen vill ni ha nått med bäst precision prestanda o kul faktor välj can-am 800
Can-am är ju 3hjuls drivna?
Citat från: polaris xp skrivet 26 juli 2009 kl. 22:40:58Citat från: mackan_800 ROTAX skrivet 26 juli 2009 kl. 21:29:15Citat från: Motoya skrivet 25 juli 2009 kl. 22:05:24Can-am är ju 3hjuls drivna? Har jag också alltid sagt tills jag satte mig på en RENEGADE jävlar vilken maskin kawa honda polaris suka yamma mfl släng er i väggen vill ni ha nått med bäst precision prestanda o kul faktor välj can-am 800 vill inte klanka ner på varken can am eller nått annat märke men när det gäller skog och surhåls körning så har jag både kört polaris och can am en hel del. men can am ligger tyvärr inte i närheten vad det gäller framkomlighet. oftast har can am inte ens lyckats fått i framhjuls driften innan dom satt sig. hoppas jag inte trampar nån på tårna med detta inlägg. för det är inte min mening. du har fel körteknik för CAN-AM med andra ord... [/quote samma kör teknik som på polaris och det verkar ju funka.
Citat från: AtvNerd skrivet 26 juli 2009 kl. 22:46:45Citat från: polaris xp skrivet 26 juli 2009 kl. 22:40:58Citat från: mackan_800 ROTAX skrivet 26 juli 2009 kl. 21:29:15Citat från: Motoya skrivet 25 juli 2009 kl. 22:05:24Can-am är ju 3hjuls drivna? Har jag också alltid sagt tills jag satte mig på en RENEGADE jävlar vilken maskin kawa honda polaris suka yamma mfl släng er i väggen vill ni ha nått med bäst precision prestanda o kul faktor välj can-am 800 vill inte klanka ner på varken can am eller nått annat märke men när det gäller skog och surhåls körning så har jag både kört polaris och can am en hel del. men can am ligger tyvärr inte i närheten vad det gäller framkomlighet. oftast har can am inte ens lyckats fått i framhjuls driften innan dom satt sig. hoppas jag inte trampar nån på tårna med detta inlägg. för det är inte min mening. du har fel körteknik för CAN-AM med andra ord... [/quote samma kör teknik som på polaris och det verkar ju funka. det jag menar är att man ska inte släppa gasen iockmed att diffen bygger på att du ska bygga upp hydraultryck för att driva ....jämngas hela tiden...eller gasen i bott...De måste ha bättre Polarisar där du bor..de låter helt fantastiska, inte lik de jag bogserat ur skogen med variatorn i bitar och drivning som lägger av....
Citat från: polaris xp skrivet 26 juli 2009 kl. 22:50:03Citat från: AtvNerd skrivet 26 juli 2009 kl. 22:46:45Citat från: polaris xp skrivet 26 juli 2009 kl. 22:40:58Citat från: mackan_800 ROTAX skrivet 26 juli 2009 kl. 21:29:15Citat från: Motoya skrivet 25 juli 2009 kl. 22:05:24Can-am är ju 3hjuls drivna? Har jag också alltid sagt tills jag satte mig på en RENEGADE jävlar vilken maskin kawa honda polaris suka yamma mfl släng er i väggen vill ni ha nått med bäst precision prestanda o kul faktor välj can-am 800 vill inte klanka ner på varken can am eller nått annat märke men när det gäller skog och surhåls körning så har jag både kört polaris och can am en hel del. men can am ligger tyvärr inte i närheten vad det gäller framkomlighet. oftast har can am inte ens lyckats fått i framhjuls driften innan dom satt sig. hoppas jag inte trampar nån på tårna med detta inlägg. för det är inte min mening. du har fel körteknik för CAN-AM med andra ord... [/quote samma kör teknik som på polaris och det verkar ju funka. det jag menar är att man ska inte släppa gasen iockmed att diffen bygger på att du ska bygga upp hydraultryck för att driva ....jämngas hela tiden...eller gasen i bott...De måste ha bättre Polarisar där du bor..de låter helt fantastiska, inte lik de jag bogserat ur skogen med variatorn i bitar och drivning som lägger av.... jo så måste det va vi kör inga polaris från tidigt 80 tal
Citat från: AtvNerd skrivet 26 juli 2009 kl. 22:53:14Citat från: polaris xp skrivet 26 juli 2009 kl. 22:50:03Citat från: AtvNerd skrivet 26 juli 2009 kl. 22:46:45Citat från: polaris xp skrivet 26 juli 2009 kl. 22:40:58Citat från: mackan_800 ROTAX skrivet 26 juli 2009 kl. 21:29:15Citat från: Motoya skrivet 25 juli 2009 kl. 22:05:24Can-am är ju 3hjuls drivna? Har jag också alltid sagt tills jag satte mig på en RENEGADE jävlar vilken maskin kawa honda polaris suka yamma mfl släng er i väggen vill ni ha nått med bäst precision prestanda o kul faktor välj can-am 800 vill inte klanka ner på varken can am eller nått annat märke men när det gäller skog och surhåls körning så har jag både kört polaris och can am en hel del. men can am ligger tyvärr inte i närheten vad det gäller framkomlighet. oftast har can am inte ens lyckats fått i framhjuls driften innan dom satt sig. hoppas jag inte trampar nån på tårna med detta inlägg. för det är inte min mening. du har fel körteknik för CAN-AM med andra ord... [/quote samma kör teknik som på polaris och det verkar ju funka. det jag menar är att man ska inte släppa gasen iockmed att diffen bygger på att du ska bygga upp hydraultryck för att driva ....jämngas hela tiden...eller gasen i bott...De måste ha bättre Polarisar där du bor..de låter helt fantastiska, inte lik de jag bogserat ur skogen med variatorn i bitar och drivning som lägger av.... jo så måste det va vi kör inga polaris från tidigt 80 tal kanske vore bättre, då hade du sluppit byta drivaxlar efter 30 timmar..he hehe Nejdå! jag gillar XP:n men faktum kvarstår , Tror inte du kört tillräckligt men Can-Am för att lära dig körstilen, sen kanske det var en -07 du provade, det är grym skillnad på snabbhet i diffen på -07 och -08...för att inte nämna 2010:an.
du har fel körteknik för CAN-AM med andra ord...
Citat från: AtvNerd skrivet 26 juli 2009 kl. 22:46:45du har fel körteknik för CAN-AM med andra ord... Bevisligen.............
...och har lite trevligt i stället...
Citat från: Martin skrivet 26 juli 2009 kl. 13:10:27Citat från: Hydrolift skrivet 25 juli 2009 kl. 21:54:21De har även en funktion som gör att påskjutande last får hjälp av motorbromsen, osv...Vad menar du? Läste nått för länge sen om en elektrisk motorbroms. Är det det du menar? Hur fungerar den?Såg en film (från Polaris) där en Polaris och en Yamaha 450 skulle se vem som körde långsammast ner för en backe. Polarisen kröp ner medan Yamahan sköt iväg med en hiskelig fart.Måste varit något fel på den Yamahan för så har aldrig min gjort och jag har ingen elektronik som styr min motorobroms. Sen undrar jag hur Polaris fyrhjulsdrift fungerar. Är det en massa elektronik som styr eller är det mekaniskt? Har aldrig brytt mig om Polaris innan men nu blir man nyfiken.Jag tänkte på deras system som kallas ADC, "Active Descent Control".Då rullar man på motorbromsen neråt, och med fyrhjulsdriften i så får man ju i det läget normalt sett endast motorbroms på bakhjulen... men med detta system så läggs faktiskt fyrhjulsdriften i TROTS att bakhjulen inte snurrar fortare... och alltså verkar motorbromsen även på framaxeln.Kör man utan timmersläp utför en brant så kanske man inte vill få nån bromsverkan på framhjulen då risken för att man kan råka tippa framåt är överhängande... men med last bakom maskinen är kan denna finess vara bra!För övrigt håller jag med "Mackan"... skall man busa så är det knappast fel med en Renegade!Polaris säger ju själva att de har "smooth power"...Och det är ett passande uttryck... man blir knappast rädd om man gasar med en 850.Och det är säkert även väldigt praktiskt.Ibland... När jag är i skogen vill jag dock inte vara praktisk.
Citat från: Hydrolift skrivet 25 juli 2009 kl. 21:54:21De har även en funktion som gör att påskjutande last får hjälp av motorbromsen, osv...Vad menar du? Läste nått för länge sen om en elektrisk motorbroms. Är det det du menar? Hur fungerar den?Såg en film (från Polaris) där en Polaris och en Yamaha 450 skulle se vem som körde långsammast ner för en backe. Polarisen kröp ner medan Yamahan sköt iväg med en hiskelig fart.Måste varit något fel på den Yamahan för så har aldrig min gjort och jag har ingen elektronik som styr min motorobroms. Sen undrar jag hur Polaris fyrhjulsdrift fungerar. Är det en massa elektronik som styr eller är det mekaniskt? Har aldrig brytt mig om Polaris innan men nu blir man nyfiken.
De har även en funktion som gör att påskjutande last får hjälp av motorbromsen, osv...