ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 3 [4] 5  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS  (läst 16793 gånger)

Utloggad manneman

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 299
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Sveriges Badboy GURU No1
    • Visa profil
manneman
SV: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
« Svar #36 skrivet: 21 juni 2009 kl. 22:17:46 »
Citat från: joeychandlerson skrivet 21 juni 2009 kl. 21:21:15
Det är bara en fram-sats ännu. Jag gillar den och jag köpte av den här killen:
 http://www.blocket.se/vasternorrland/Sankningssats_Dinli_450_Fram_och_Bak_21226381.htm?ca=7&w=3

Den känns rejäl och sänker ca: 10cm vilket ger ett mkt bättre utseende.

Idag provade jag den med sänksatsen och det gav en mkt bättre väghållning - sitter som klister i kurvorna när du burkar. Min är breddad bak samt spearz däck (som du vet) - obreddad fram med artraxdäck. Komforten försvann i princip. Var en komfortmaskin nyss efter att de nya maxxis spearzdäcken kom på, Saknar komforten litegrann men race går före  ()p Det negativa var att den blev stötig o hoppig fram. Mest på dålig o guppig asfaltsväg då. Jag lyckades få till det ganska bra genom att skruva på den undre ställskruven till dämparen till snabbaste läget tror jag (om någon vill veta exakt så kollar jag upp det). Det funkade iaf och den blev nästan ok igen. Det andra negativa var att den nu blev väldigt direktstyrd igen - gillas inte. Men även det blev något bättre av att mixtra med dämparen. Det är artraxdäcken som ger denna otrevliga direktstyrdhet. Du svänger litegrann och maskinen vill ge sig in i en tvärsvängning rakt ut i djungeln. Får fixa detta på något vis. Annars är kurvtagningen grym nu. Sänkning bak så är jag nöjd sen (kanske löser direktstyrnings-problemet oxå)

Jag köpte maxxis spearz bakdäcken på quads.se ! Grymt trevlig kille där!! Han har även ett par goldspeed framdäck liggande som han ville sälja billigt till mig men som jag tyvärr inte kan köpa pga av ekonomiska skäl just nu. Han har även en flång ny gatreggad suzuki ltr 450 -08 som han vill ge bort för 75lök för er som kan tänka er att åka *ryyys* japanskt haha ;) ;)

Mvh Joe

Hmm...
Sätt dämparen hårt bak (med föregående sänkning) och mjukare fram så att han styr in bättre i kurvorna Joe.
Och nu vet jag inte vad du har för lufttryck i Artraxen men testa med 0,6 både fram och bak vilket ger att han blir mjukare fram och gärna kränger lite bak. Att han kränger bak får du till nytta genom att du får mer fäste när du styr upp han med gasen -ut ur kurvan. Ska du få bort nervositeten så gäller styrdämpare endast!
Och för tydlighetens skull pratar vi asfaltskörning, på grus/offroad gäller det helt andra inställningar!

Tyvärr går det inte att optimera en maskin för båda ändamålen...
« Senast ändrad: 21 juni 2009 kl. 22:21:18 av manneman »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad joeychandlerson

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1415
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
joeychandlerson
SV: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
« Svar #37 skrivet: 23 juni 2009 kl. 19:44:15 »
Hej Magnus :)

Ja den är så mjuk fram som den kan och har nu även ändrat bakdämparen till hårdaste och visst är den genast bättre ;) Jag var redan inne på samma spår med lufttryck och kör med o,5 i framdäcken (går det köra med ännu lägre lufttryck fram tror du Magnus?) och hade släppt ut fr 1,5 bak till 1,0 men det låter mkt rimligt att släppa till 0,6 bak. Men är det ingen risk att de blir för platta o går varma eller så? Men det är det nog inte för det är ju inte mindre luft i ett större däck än ett mindre däck om de har samma lufttryck va? Ja den är ganska ok på stora vägen o det lilla spårandet som är - känns helt ok men fortfarande något för överstyrd och vill ha den mer neutral. Mindre lufttryck i bakdäcken gör nog susen ;) Sen tror jag kommande sänkning bak kommer göra mig helnöjd med känslan i kurvtagning. Hoppas jag kan investera snart :)

Ja det är endast asfaltsväghållning jag är inne på här ()p



"Hmm...
Sätt dämparen hårt bak (med föregående sänkning) och mjukare fram så att han styr in bättre i kurvorna Joe.
Och nu vet jag inte vad du har för lufttryck i Artraxen men testa med 0,6 både fram och bak vilket ger att han blir mjukare fram och gärna kränger lite bak. Att han kränger bak får du till nytta genom att du får mer fäste när du styr upp han med gasen -ut ur kurvan. Ska du få bort nervositeten så gäller styrdämpare endast!
Och för tydlighetens skull pratar vi asfaltskörning, på grus/offroad gäller det helt andra inställningar!

Tyvärr går det inte att optimera en maskin för båda ändamålen..."
« Senast ändrad: 23 juni 2009 kl. 19:46:53 av joeychandlerson »
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

Utloggad HIGHSIDER

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 595
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Min enda drog är DINLI power
    • Visa profil
HIGHSIDER
SV: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
« Svar #38 skrivet: 23 juni 2009 kl. 23:40:58 »
Highsider: Det står ju i mitt andra inlägg (tror ja) i tråden att ja tänkte spänna åt fjädrarna igen. Och nu är den nog flera mm lägre än original haha  Vadå poäng? Har du någon hemlig enmans-tävling som går ut på vad?  Nu väntar en sänksats som ligger och här hemma på att bultas på 

Mvh Joe
SVAR NEJ ingen enmanstävling här inte  :cry: .
Om min son på 8 år kommer in å säger att han har släppt ut luften ur sina cykeldäck för att den ska bli lägre så säger ju jag till honom att det inte kommer att fungera. "sagt utav min egen erfarenhet"
När han sedan kommer in å ber mig att pumpa i luft för att det inte gick så bra,då säger ju jag något som typ ETT NOLL men det är ju bara ett talessätt som kan tolkas precis hur var och en själv vill.  :lol:
By the way så här helt oannonserat från klar himmel vad kör du med för framvagnsinställning när din maskin e så "nervös" Toe in?
mvh HIGHSIDER............................
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450 06
Duncan fatboy helsystem
procom cdi box
kn filter
maxxis vägdäck på Qmax fälg
sänkt fram o bak+spacers
crossdäck på ITP mm.
Dinli 350 08 gummans
Kazuma 90cc grabbens
ski-doo renegade 600HO 03a
chevrolet camaro v8 cab 94a
chevrolet kalos 04 spoiled bitch mobil

Utloggad manneman

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 299
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Sveriges Badboy GURU No1
    • Visa profil
manneman
SV: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
« Svar #39 skrivet: 23 juni 2009 kl. 23:55:04 »
Att sänka mer fram tvivlar jag på att det är rinligt! 0,01 i luftryck fram eller tillbaka tror jag inte gör större skillnad....tror...och har svårt att tro!

känner du att risken infinner sig att bakdäcken blir varma så känns det som att du är tryggare än aldrig förr! Varma däck konstant är mumma! :)
Det är lite som tanten...får hon lägre blodtryck funkar hon bättre! ()p

Testa dig fram helt enkelt men jag  vågar rekommendera 0,6-0,7 i tryck.

Känner du fortfarande efter sänkning bak att han är nervös/överstrd så är det bara styrdämpare som gäller tyvärr.

Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad manneman

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 299
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Sveriges Badboy GURU No1
    • Visa profil
manneman
SV: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
« Svar #40 skrivet: 24 juni 2009 kl. 00:00:53 »

Citera
By the way så här helt oannonserat från klar himmel vad kör du med för framvagnsinställning när din maskin e så "nervös" Toe in?
mvh HIGHSIDER............................

det spelar mindre roll vad du har för framvagnsinställning  om du har fel lufttryck, dessutom avgör din körstil och vana det mesta då alla inställningar är individuella om du ska ha det absolut optimalt. Din vikt framförallt är en avgörande faktor!
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad HIGHSIDER

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 595
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Min enda drog är DINLI power
    • Visa profil
HIGHSIDER
SV: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
« Svar #41 skrivet: 24 juni 2009 kl. 01:09:43 »
Du har rätt i det manneman att lufttrycket är av stor vikt i detta.
Min DINLI går i alla fall som ett nervvrak när jag justerar toe in enl rek alltså 0-2mm."upplyft framtill"
Med 8 mm toe in,"nedsläppt framtill" så går den som på räls med samma ringtryck.
Har laborerat fram å tillbaka men nu går den då så bra att man kan köra avslappnad i 110 utan att flyga i diket  :lol:.
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450 06
Duncan fatboy helsystem
procom cdi box
kn filter
maxxis vägdäck på Qmax fälg
sänkt fram o bak+spacers
crossdäck på ITP mm.
Dinli 350 08 gummans
Kazuma 90cc grabbens
ski-doo renegade 600HO 03a
chevrolet camaro v8 cab 94a
chevrolet kalos 04 spoiled bitch mobil

Utloggad joeychandlerson

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1415
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
joeychandlerson
SV: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
« Svar #42 skrivet: 25 juni 2009 kl. 18:54:37 »

Tjena HIGHSIDER :)

Skönt att du vakar över oss med din faderliga approach  ()p

Ja jag vet inte hur den är ställd i toe-in eller toe-out.. jag kan inte ställa det ännu pga av okunskap .. den är som den levererades fr ÅF är så mkt ja kan säga  :)

Jag kan iaf meddela att den blev mer neutral idag efter att ha provat Mannemans råd ang att tömma bakdäcken på en del luft. De vart 1,2kg per däck och gick ned på 0.8kg.

Mvh Joe


[SVAR NEJ ingen enmanstävling här inte  :cry: .
Om min son på 8 år kommer in å säger att han har släppt ut luften ur sina cykeldäck för att den ska bli lägre så säger ju jag till honom att det inte kommer att fungera. "sagt utav min egen erfarenhet"
När han sedan kommer in å ber mig att pumpa i luft för att det inte gick så bra,då säger ju jag något som typ ETT NOLL men det är ju bara ett talessätt som kan tolkas precis hur var och en själv vill.  :lol:
By the way så här helt oannonserat från klar himmel vad kör du med för framvagnsinställning när din maskin e så "nervös" Toe in?
mvh HIGHSIDER............................
[/quote]
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

Utloggad joeychandlerson

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1415
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
joeychandlerson
SV: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
« Svar #43 skrivet: 25 juni 2009 kl. 19:00:04 »


Bra ()p  Jag väger lika mkt som en fullvuxen galt så det är nog därför det går så himla fort i kurvorna.. bara att hänga ned ett par av skinkorna (multipla skinkor) mot marken i kurvorna.. behöver sällan vrida på styret ens ;D ;D

Den är blev mkt bättre sedan jag tömde bakdäcken som du sa ;) Tack för tipset Magnus!


Citat från: manneman skrivet 24 juni 2009 kl. 00:00:53

Citera
By the way så här helt oannonserat från klar himmel vad kör du med för framvagnsinställning när din maskin e så "nervös" Toe in?
mvh HIGHSIDER............................

det spelar mindre roll vad du har för framvagnsinställning  om du har fel lufttryck, dessutom avgör din körstil och vana det mesta då alla inställningar är individuella om du ska ha det absolut optimalt. Din vikt framförallt är en avgörande faktor!
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

Utloggad joeychandlerson

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1415
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
joeychandlerson
SV: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
« Svar #44 skrivet: 25 juni 2009 kl. 19:06:34 »
Citat från: HIGHSIDER skrivet 24 juni 2009 kl. 01:09:43
Du har rätt i det manneman att lufttrycket är av stor vikt i detta.
Min DINLI går i alla fall som ett nervvrak när jag justerar toe in enl rek alltså 0-2mm."upplyft framtill"
Med 8 mm toe in,"nedsläppt framtill" så går den som på räls med samma ringtryck.
Har laborerat fram å tillbaka men nu går den då så bra att man kan köra avslappnad i 110 utan att flyga i diket  :lol:.

Aha bra att du nämner din inställning toe -in där så vi har siffror att gå efter om vi vill ställa hjulen framöver ()p

Mvh Joe
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

Utloggad manneman

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 299
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Sveriges Badboy GURU No1
    • Visa profil
manneman
SV: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
« Svar #45 skrivet: 25 juni 2009 kl. 21:18:11 »
Joe!

Recept för lite bonninställning för dummies(som funkar utmärkt!):

1st tumstock som du har ;)

1 st fast nyckel till styrstagen.

1 st ögonmått! ;D

Ta ut en central punkt på framvagnen som kan bestämma absolut centrum på framvagnen.

Rätta styret så att det står exakt rakt, sedan rör du inte styret och maskinen måste stå på ett genuint plant underlag typ garage golvet.

Nu mäter du från den centrala punkten mot ytterkanten på fälgarna och justerar så att de har exakt samma mått på millimetern när.

Ändra på en fälg men inte den andra.

Nu drar du ut och provkör och sedan ändrar du så att framhjulen går som Charlie Chaplin=Toe out eller blir kobenta=Toe in.

Blir han överstyrd och skitnervös så har du förmodligen för mycket kobent, blir han understyrd och seg så är det lite för mycket Charlie Chaplin! :rtfm:

Upprepa proceduren för varje gång det känns fel så blir det rätt till slut! Som sagt så är det individuellt! :sunny:

Slänger in en bra guide här med! http://www.postimage.org/image.php?v=aV2fwiR0
« Senast ändrad: 25 juni 2009 kl. 21:24:56 av manneman »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad manneman

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 299
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Sveriges Badboy GURU No1
    • Visa profil
manneman
SV: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
« Svar #46 skrivet: 25 juni 2009 kl. 21:34:28 »
OCH! Inte att förakta är ett tips från en gammal racemek! Jag

När man laborerar med lufttryck så tänk på att det normalt ökar 0,1-0,2 enheter vid ca 15-20 grader yttertemp och har du obalans kan det öka så mycket som 0,5-0,6 enheter.

En tumregel är att vid var 5´e grad som ökar i yttertemp så ökar däcktrycket med 0,1 enheter vid konstant körning!
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad 9-5Vector

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 11
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Skönt
    • Visa profil
9-5Vector
SV: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
« Svar #47 skrivet: 14 oktober 2009 kl. 01:03:00 »
Det blir inget med det. / L.Eriksson  :(veryangry):  :nono:  :nono:  :nono:  :(veryangry):
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 3 [4] 5  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Sänkning via de ställbara fjäderbenen (Stötdämpare heter det) Nitro.edt o SS
 


Online just nu.

575 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 626. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info