Det är bara en fram-sats ännu. Jag gillar den och jag köpte av den här killen: http://www.blocket.se/vasternorrland/Sankningssats_Dinli_450_Fram_och_Bak_21226381.htm?ca=7&w=3 Den känns rejäl och sänker ca: 10cm vilket ger ett mkt bättre utseende.Idag provade jag den med sänksatsen och det gav en mkt bättre väghållning - sitter som klister i kurvorna när du burkar. Min är breddad bak samt spearz däck (som du vet) - obreddad fram med artraxdäck. Komforten försvann i princip. Var en komfortmaskin nyss efter att de nya maxxis spearzdäcken kom på, Saknar komforten litegrann men race går före Det negativa var att den blev stötig o hoppig fram. Mest på dålig o guppig asfaltsväg då. Jag lyckades få till det ganska bra genom att skruva på den undre ställskruven till dämparen till snabbaste läget tror jag (om någon vill veta exakt så kollar jag upp det). Det funkade iaf och den blev nästan ok igen. Det andra negativa var att den nu blev väldigt direktstyrd igen - gillas inte. Men även det blev något bättre av att mixtra med dämparen. Det är artraxdäcken som ger denna otrevliga direktstyrdhet. Du svänger litegrann och maskinen vill ge sig in i en tvärsvängning rakt ut i djungeln. Får fixa detta på något vis. Annars är kurvtagningen grym nu. Sänkning bak så är jag nöjd sen (kanske löser direktstyrnings-problemet oxå)Jag köpte maxxis spearz bakdäcken på quads.se ! Grymt trevlig kille där!! Han har även ett par goldspeed framdäck liggande som han ville sälja billigt till mig men som jag tyvärr inte kan köpa pga av ekonomiska skäl just nu. Han har även en flång ny gatreggad suzuki ltr 450 -08 som han vill ge bort för 75lök för er som kan tänka er att åka *ryyys* japanskt haha Mvh Joe
By the way så här helt oannonserat från klar himmel vad kör du med för framvagnsinställning när din maskin e så "nervös" Toe in? mvh HIGHSIDER............................
CiteraBy the way så här helt oannonserat från klar himmel vad kör du med för framvagnsinställning när din maskin e så "nervös" Toe in? mvh HIGHSIDER............................det spelar mindre roll vad du har för framvagnsinställning om du har fel lufttryck, dessutom avgör din körstil och vana det mesta då alla inställningar är individuella om du ska ha det absolut optimalt. Din vikt framförallt är en avgörande faktor!
Du har rätt i det manneman att lufttrycket är av stor vikt i detta.Min DINLI går i alla fall som ett nervvrak när jag justerar toe in enl rek alltså 0-2mm."upplyft framtill"Med 8 mm toe in,"nedsläppt framtill" så går den som på räls med samma ringtryck.Har laborerat fram å tillbaka men nu går den då så bra att man kan köra avslappnad i 110 utan att flyga i diket .