Citat från: joeychandlerson skrivet 8 juni 2009 kl. 22:24:16Citat från: manneman skrivet 8 juni 2009 kl. 01:30:44Jag tycker de sänkta Dinlina ser lite höga ut... Men det kanske bara är jag? Manneman: Det är bara du som tycker det Men när du uppgraderar till Dinli så kan du (efter du trollat den till gocart) ge oss receptet så vi får sniffa lågt under radarn oxå (i hastigheter över styrfart )Mvh JoeHörrudu ditt bihang! Numera toppar min 140 efter omdrefnining! Så kom inte här å kom!
Citat från: manneman skrivet 8 juni 2009 kl. 01:30:44Jag tycker de sänkta Dinlina ser lite höga ut... Men det kanske bara är jag? Manneman: Det är bara du som tycker det Men när du uppgraderar till Dinli så kan du (efter du trollat den till gocart) ge oss receptet så vi får sniffa lågt under radarn oxå (i hastigheter över styrfart )Mvh Joe
Jag tycker de sänkta Dinlina ser lite höga ut... Men det kanske bara är jag?
Joe!Jag har ju minst 4 reguljära åkpolare som kör Dinli (Atvmorfar, Mr Mike,Nonne och Trekk)(Nja minst 2 av dem är riktigt nära vänner...), Men i alla fall! Principen för att sänka en Dinli är ju att man bygger nya fästen likt att du flyttar till yttre fästena likt en BB?(Fram), (Du har ju haft en BB!) Dock om man gör samma fäste som till en BB fast med en "krok" var framlampan går fri så borde man ju kunna sänka den till backen? Och sedan bak så är det ju sänkningsvinklar som gäller + byta dämpare? Annars tror jag inte man kommer ner så mycket mer?Vidare så borde man borra hål i övre A-armarna för att få in en Merca 190 P-ända 14 mm med en hylsa innanför för att kunna dra in cambern så mycket det går?Bara en tanke så här just nu, men får hjärnkontoret jobba lite till så kommer jag säkert på mer?!!
Jag har en liten tråd jag skrev Joe, bli inte ledsen nu bara...http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=22808.0