tog en sväng med sportfiltret men tycker den gick skit dåligt..åkte tillbaka och satte dit orginal..Vart köper man det man behöver till att stycka om förgasaren ? behöver man bara en nål ?vilken nål ska man ha har hör om flera storlekar
Citat från: Ligist skrivet 5 juni 2009 kl. 21:21:18tog en sväng med sportfiltret men tycker den gick skit dåligt..åkte tillbaka och satte dit orginal..Vart köper man det man behöver till att stycka om förgasaren ? behöver man bara en nål ?vilken nål ska man ha har hör om flera storlekarDu behöver byta huvud munstycket i förgasaren och ev justera luft kruven, Lite pill , Mera luft kräver mera bränsle för att få rätt blandning,
Citat från: Nymoen skrivet 5 juni 2009 kl. 21:50:18Citat från: Ligist skrivet 5 juni 2009 kl. 21:21:18tog en sväng med sportfiltret men tycker den gick skit dåligt..åkte tillbaka och satte dit orginal..Vart köper man det man behöver till att stycka om förgasaren ? behöver man bara en nål ?vilken nål ska man ha har hör om flera storlekarDu behöver byta huvud munstycket i förgasaren och ev justera luft kruven, Lite pill , Mera luft kräver mera bränsle för att få rätt blandning, Kan ju vara så enkelt att det går att lösa genom att skruva ut bränsleskruven lite. Det hoppas jag på iaf då jag tänkte testa om det hjälper. Om inte så blir det att skruva tillbaka till orginalfiltret tills man blir sugen på mer effekt och köper ett slipon.
Sätter man dit ett öppet filter så ökar mängden luft ganska mycket.Med org systemet på en dinli 450 och bortplockad strypning så funkar ett mainjet 160 ganska bra men man kan behöva lyfta nålen 1-2 steg Kör man med UNI filter så krävs en oljning av det och där kan det skilja en hel del mellan oljor.(Varierat flöde beroende hur tunn den är)Bränsleskruven (den heter faktiskt det, då den bara justerar bränsle och inte luftblandning) som sitter framför gasaren, justerar bara 1:a tredjedelen av registret innan nålen börjar ta över./Henke