Största nyttan av att få rätt munstycken har du av dina öron. Låter det BLÖÖÖ så är det för stort. Får du avgas smällar är det för snålt.
Citat från: zupe skrivet 21 april 2009 kl. 08:17:06Största nyttan av att få rätt munstycken har du av dina öron. Låter det BLÖÖÖ så är det för stort. Får du avgas smällar är det för snålt.Vilket munstycke är det som är fel när min ibland ger av en avgassmäll när man oftast bromsar in vid nån korsning och i och med det nästan alltid dör motorn.Jag har monterat Dail-a-Jet och tycker den går bra men det har hänt några gånger nu i vinter.Hoppas det går bra att låna tråden lite.
Citat från: Marqz skrivet 21 april 2009 kl. 10:27:30Citat från: zupe skrivet 21 april 2009 kl. 08:17:06Största nyttan av att få rätt munstycken har du av dina öron. Låter det BLÖÖÖ så är det för stort. Får du avgas smällar är det för snålt.Vilket munstycke är det som är fel när min ibland ger av en avgassmäll när man oftast bromsar in vid nån korsning och i och med det nästan alltid dör motorn.Jag har monterat Dail-a-Jet och tycker den går bra men det har hänt några gånger nu i vinter.Hoppas det går bra att låna tråden lite. Skulle testa att ställa pilotkretsen (lågfart) fetare, den delen av registret påverkar Dial-A-Jet inte. Så oftast om man har modifierad luftbox/filter, får man bättre kvalitet på gången vid låga varv om man gör de.
Citat från: KN Racing skrivet 21 april 2009 kl. 13:25:05Citat från: Marqz skrivet 21 april 2009 kl. 10:27:30Citat från: zupe skrivet 21 april 2009 kl. 08:17:06Största nyttan av att få rätt munstycken har du av dina öron. Låter det BLÖÖÖ så är det för stort. Får du avgas smällar är det för snålt.Vilket munstycke är det som är fel när min ibland ger av en avgassmäll när man oftast bromsar in vid nån korsning och i och med det nästan alltid dör motorn.Jag har monterat Dail-a-Jet och tycker den går bra men det har hänt några gånger nu i vinter.Hoppas det går bra att låna tråden lite. Skulle testa att ställa pilotkretsen (lågfart) fetare, den delen av registret påverkar Dial-A-Jet inte. Så oftast om man har modifierad luftbox/filter, får man bättre kvalitet på gången vid låga varv om man gör de.Menar du att jag ska gå upp några storlekar på munstycket i lågfart eller pilot?? jag tänker på bilden några inlägg upp...