Citat från: HADES skrivet 15 december 2010 kl. 10:16:01Citat från: SmileRacer skrivet 15 december 2010 kl. 06:52:25Citat från: HADES skrivet 14 december 2010 kl. 10:33:04Som d redan skrivits ovan är det JÄTTEVIKTIGT att ha rätt tomgångsvarv på dinli 700.Har levererat några elvor nu som varit perfekta vid leverans.Men sen har kunderna hört av sig efter ett tag o haft växelproblem.I samtliga fall har tomgången av nån anledning höjts till 1800 varv vilket resulterar i omöjligt växlande o halvdant ingrepp i lådan.Enda som behövt åtgärdats e att sänka tomgången till 12-1300 varv.Tror det kan va nåt "leveransgucka" dom börjat med som kanske försvinner i fuggen efter några mil.Men d e bara en teori. mvh//hadeskan de hjälpa på en 09 också? min växel går trögt med och ibland omöjligt att få i... Är din växellåda uppgraderad???Enligt Kent på Asiengrossisten så ska den vara uppgraderad till -10
Citat från: SmileRacer skrivet 15 december 2010 kl. 06:52:25Citat från: HADES skrivet 14 december 2010 kl. 10:33:04Som d redan skrivits ovan är det JÄTTEVIKTIGT att ha rätt tomgångsvarv på dinli 700.Har levererat några elvor nu som varit perfekta vid leverans.Men sen har kunderna hört av sig efter ett tag o haft växelproblem.I samtliga fall har tomgången av nån anledning höjts till 1800 varv vilket resulterar i omöjligt växlande o halvdant ingrepp i lådan.Enda som behövt åtgärdats e att sänka tomgången till 12-1300 varv.Tror det kan va nåt "leveransgucka" dom börjat med som kanske försvinner i fuggen efter några mil.Men d e bara en teori. mvh//hadeskan de hjälpa på en 09 också? min växel går trögt med och ibland omöjligt att få i... Är din växellåda uppgraderad???
Citat från: HADES skrivet 14 december 2010 kl. 10:33:04Som d redan skrivits ovan är det JÄTTEVIKTIGT att ha rätt tomgångsvarv på dinli 700.Har levererat några elvor nu som varit perfekta vid leverans.Men sen har kunderna hört av sig efter ett tag o haft växelproblem.I samtliga fall har tomgången av nån anledning höjts till 1800 varv vilket resulterar i omöjligt växlande o halvdant ingrepp i lådan.Enda som behövt åtgärdats e att sänka tomgången till 12-1300 varv.Tror det kan va nåt "leveransgucka" dom börjat med som kanske försvinner i fuggen efter några mil.Men d e bara en teori. mvh//hadeskan de hjälpa på en 09 också? min växel går trögt med och ibland omöjligt att få i...
Som d redan skrivits ovan är det JÄTTEVIKTIGT att ha rätt tomgångsvarv på dinli 700.Har levererat några elvor nu som varit perfekta vid leverans.Men sen har kunderna hört av sig efter ett tag o haft växelproblem.I samtliga fall har tomgången av nån anledning höjts till 1800 varv vilket resulterar i omöjligt växlande o halvdant ingrepp i lådan.Enda som behövt åtgärdats e att sänka tomgången till 12-1300 varv.Tror det kan va nåt "leveransgucka" dom börjat med som kanske försvinner i fuggen efter några mil.Men d e bara en teori. mvh//hades
Vars sitter tomgångsskruven på en centhor 700 -09. tror jag behöver ställa tomgången...
Citat från: SmileRacer skrivet 19 december 2010 kl. 09:29:46Vars sitter tomgångsskruven på en centhor 700 -09. tror jag behöver ställa tomgången...Det är en skruv som du ser om du kikar in snett underifrån på högersidan, på förgasaren. Det är som en "ratt" så du kan skruva för hand.
Vad har ni för märke på era winschar? Fick total wiretrassel idag så jag fick riva rubbet och då såg jag att det var en från Clas Ohlsson och den är monterad av åf
Citat från: Rackelsmurf skrivet 19 december 2010 kl. 10:32:21Citat från: SmileRacer skrivet 19 december 2010 kl. 09:29:46Vars sitter tomgångsskruven på en centhor 700 -09. tror jag behöver ställa tomgången...Det är en skruv som du ser om du kikar in snett underifrån på högersidan, på förgasaren. Det är som en "ratt" så du kan skruva för hand.hitta den, och nu verkar de fungera bättre med växlingen... härligt, tror tomgången låg på 1600 eller nått. tog ner den till 1300-1400 istället, och nu gick de lättare..//Håkan
har precis köpt en dinli 700,tycker det låter mycket när man backar med 4wd,å jättesvårt och växla,winch vajern har jag redan kortat ?några kloka råd?