ska kolla om plasten gar flyttat sig
Idag har jag hämtat min nya maskin Tror jag har flyttat varenda snökorn här hemma Har aldrig varit så kul att skotta snö Lite trögväxlad men det kanske släpper när man kört ett tag
Ok! Det ska jag prova Känns ju som det ligger å drar när man försöker växla så det borde ju funka. Tack för tipset
Citat från: Taxi-Micke skrivet 12 december 2010 kl. 21:39:07Ok! Det ska jag prova Känns ju som det ligger å drar när man försöker växla så det borde ju funka. Tack för tipset Var noga med att alltid trycka ner fotbromsen först också.
Som d redan skrivits ovan är det JÄTTEVIKTIGT att ha rätt tomgångsvarv på dinli 700.Har levererat några elvor nu som varit perfekta vid leverans.Men sen har kunderna hört av sig efter ett tag o haft växelproblem.I samtliga fall har tomgången av nån anledning höjts till 1800 varv vilket resulterar i omöjligt växlande o halvdant ingrepp i lådan.Enda som behövt åtgärdats e att sänka tomgången till 12-1300 varv.Tror det kan va nåt "leveransgucka" dom börjat med som kanske försvinner i fuggen efter några mil.Men d e bara en teori. mvh//hades
Citat från: HADES skrivet 14 december 2010 kl. 10:33:04Som d redan skrivits ovan är det JÄTTEVIKTIGT att ha rätt tomgångsvarv på dinli 700.Har levererat några elvor nu som varit perfekta vid leverans.Men sen har kunderna hört av sig efter ett tag o haft växelproblem.I samtliga fall har tomgången av nån anledning höjts till 1800 varv vilket resulterar i omöjligt växlande o halvdant ingrepp i lådan.Enda som behövt åtgärdats e att sänka tomgången till 12-1300 varv.Tror det kan va nåt "leveransgucka" dom börjat med som kanske försvinner i fuggen efter några mil.Men d e bara en teori. mvh//hadeskan de hjälpa på en 09 också? min växel går trögt med och ibland omöjligt att få i...
Citat från: SmileRacer skrivet 15 december 2010 kl. 06:52:25Citat från: HADES skrivet 14 december 2010 kl. 10:33:04Som d redan skrivits ovan är det JÄTTEVIKTIGT att ha rätt tomgångsvarv på dinli 700.Har levererat några elvor nu som varit perfekta vid leverans.Men sen har kunderna hört av sig efter ett tag o haft växelproblem.I samtliga fall har tomgången av nån anledning höjts till 1800 varv vilket resulterar i omöjligt växlande o halvdant ingrepp i lådan.Enda som behövt åtgärdats e att sänka tomgången till 12-1300 varv.Tror det kan va nåt "leveransgucka" dom börjat med som kanske försvinner i fuggen efter några mil.Men d e bara en teori. mvh//hadeskan de hjälpa på en 09 också? min växel går trögt med och ibland omöjligt att få i... Är din växellåda uppgraderad???