Citat från: Pellegnillot skrivet 2 juni 2009 kl. 21:22:33Hur löste ni när ni byte till störe däck? det tog ifrämre staget vid fotbaljan hoppas någon har något tips.Mvh pellegnillotJag tog bort plasten vid fotbaljan, skruvade loss fotsteget, kapade 20 mm och svetsade ihop, fick sen kapa upp i plasten för att baljan skulle gå ner igen. Jag fick göra samma sak där bak men utan att kapa i plasten, hoppas du blev lite klokare, annars kan jag ta nån bild imorgon och visa.
Hur löste ni när ni byte till störe däck? det tog ifrämre staget vid fotbaljan hoppas någon har något tips.Mvh pellegnillot
Sulorna på, modifiering pågår (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Tänkte göra en länk där man kan lägga in saker man gjort om eller monterat på Centhorn. Så slipper det hamna i tråden centhorn nu och i framtiden. Få se om det kommer upp några bra trix och tips.Har gjort egen hasplåt i durk aluminium blev väldigt bra.Min oljetrycks lampa har börjat blinka vid tomgång, verkar vara när den blir riktigt varm. Ska byta olja och filter få se om det blir bättre då.Annars funkar allt som det ska, har kört 33 mil med den nu...
Citat från: centhor skrivet 5 april 2009 kl. 14:14:10Tänkte göra en länk där man kan lägga in saker man gjort om eller monterat på Centhorn. Så slipper det hamna i tråden centhorn nu och i framtiden. Få se om det kommer upp några bra trix och tips.Har gjort egen hasplåt i durk aluminium blev väldigt bra.Min oljetrycks lampa har börjat blinka vid tomgång, verkar vara när den blir riktigt varm. Ska byta olja och filter få se om det blir bättre då.Annars funkar allt som det ska, har kört 33 mil med den nu...Lite modifiering av baljorna.. ser snyggt ut hur är det me skydd ut under baljorna då???(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Baljorna äro bortkapade, förpassade till de sälla terrängmarkerna...Jag har kapat runt om så det blir bara som en "list" kvar som fästs ovanpå de rostfria fotstegen. Sen sitter de skruvade i själva stålramen som orginalbaljorna var försänkta i. Kommer posta liten bildserie om intresse finns. Stålramen är ju även den modifierad sen monstersulorna åkte på.