...din service verkstad får hjälpa dig eftersom de verkar ha ställt till det för dig.
Citat från: ironman skrivet 2 april 2009 kl. 18:44:59När jag träffade dig vid köpet av maskinen så nämnde du Motorbitens garanti och verkade tvivlande på att de verkligen stod för den långa garanti-tiden som de lovar, om jag tolkade dig rätt. Men nu vill du att jag ska kolla med dem om deras garanti gäller, som du själv tvivlar på menar du? Då skulle du kunna börja med att kolla med Motorbiten åt mig, eftersom du nämner att de kanske ställer upp.3-årsgaranti gäller -09:orna.det är nytt för i årJa han nämner det här ang 3års garanti hela tiden. Men jag vet inte varför, eftersom det faktiskt är ovidkommande i det här fallet. Min maskin är en -08 med med ett års garanti som går ut till sommaren - och det vet min ÅF. (Jag tror det var till sommaren iaf. Ska kolla upp hur gammal den är)Mvh Joe
När jag träffade dig vid köpet av maskinen så nämnde du Motorbitens garanti och verkade tvivlande på att de verkligen stod för den långa garanti-tiden som de lovar, om jag tolkade dig rätt. Men nu vill du att jag ska kolla med dem om deras garanti gäller, som du själv tvivlar på menar du? Då skulle du kunna börja med att kolla med Motorbiten åt mig, eftersom du nämner att de kanske ställer upp.3-årsgaranti gäller -09:orna.det är nytt för i år
Man undrar ju hur många mil man kan räkna med att grejerna sitter kvar, dessutom har ju maskinen servats enligt boken så jag fattar inte vad han surrar om..... Det är väl inte den enskilda serviceverkstan som ska stå för garantin på deras tvivelaktiga produkter, det är väl Dealy! Bara att hoppas på att alla som läser detta väljer rätt återförsäljare som dessutom säljer för rätt generalagent så att dessa oseriösa skojare får bita i gräset
Citat från: LAHA skrivet 2 april 2009 kl. 22:33:47Man undrar ju hur många mil man kan räkna med att grejerna sitter kvar, dessutom har ju maskinen servats enligt boken så jag fattar inte vad han surrar om..... Det är väl inte den enskilda serviceverkstan som ska stå för garantin på deras tvivelaktiga produkter, det är väl Dealy! Bara att hoppas på att alla som läser detta väljer rätt återförsäljare som dessutom säljer för rätt generalagent så att dessa oseriösa skojare får bita i gräset Jag förstår inte varför du blandar in Dealy i det här fallet.De har väl inte nekat ngt eller har jag missat ngt.
Citat från: ironman skrivet 2 april 2009 kl. 18:44:59När jag träffade dig vid köpet av maskinen så nämnde du Motorbitens garanti och verkade tvivlande på att de verkligen stod för den långa garanti-tiden som de lovar, om jag tolkade dig rätt. Men nu vill du att jag ska kolla med dem om deras garanti gäller, som du själv tvivlar på menar du? Då skulle du kunna börja med att kolla med Motorbiten åt mig, eftersom du nämner att de kanske ställer upp.3-årsgaranti gäller -09:orna.det är nytt för i år3-årsgarantin gällande f.o.m -09 BRA! det brukar finnas lite finstilt i detta typ. En ägare, ej för många mil, serviceintervaller.. Är det nggon som kollat upp detta??mvh svenne
Citat från: svenne // arboga skrivet 3 april 2009 kl. 17:33:19Citat från: ironman skrivet 2 april 2009 kl. 18:44:59När jag träffade dig vid köpet av maskinen så nämnde du Motorbitens garanti och verkade tvivlande på att de verkligen stod för den långa garanti-tiden som de lovar, om jag tolkade dig rätt. Men nu vill du att jag ska kolla med dem om deras garanti gäller, som du själv tvivlar på menar du? Då skulle du kunna börja med att kolla med Motorbiten åt mig, eftersom du nämner att de kanske ställer upp.3-årsgaranti gäller -09:orna.det är nytt för i år3-årsgarantin gällande f.o.m -09 BRA! det brukar finnas lite finstilt i detta typ. En ägare, ej för många mil, serviceintervaller.. Är det nggon som kollat upp detta??mvh svenne3-års garanti följer med maskinen oavsett antal ägare.Under förutsettning att service sköts på auktoriserad verkstad enl serviceboken.Inga antal mil gäller.Men att tilläggas är att detta gäller ej slitage delar osv.Sen så är det ju som så att tyvärr så har ju detta med garantier ofta blivit ngt av en jäkla följetång. Självklart lider jag som alla andra om en kund blir drabbad av ett haveri oavsett vad som går sönder.Men allt ÄR inte garanti oavsett importör så kan de inte godkänna alla garantianspråk.De har också en vinstdrivande rörelse.Mig veterligt så har denna leverantör nästan aldrig nekat goodwill.men det är inte samma som garanti ,goodwill är att kunden får delarna men får bet eller fixa jobbet själv.Det vet jag med ex havererade motorer utan strypningar.Då finns det egentligen INGA garantier men det brukar gå som goodwill.Men detta måste ju också ÅF trycka på om de aser att det ska gå under detta. Precis så är det ju också inom motocrossbranchen där finns inga garantier utom Yamaha som har 2 månaders garanti. Om det händer ngt inom en rimlig tid så brukar man kunna få delarna men stå för jobbet själv.Sedan så är det ju upp till oss Åf:are att ev bjuda på jobbet.Eller vara billig på det .Men det jag menar är att detta med garantier är ett ganska missbrukat begrepp.Ex: jag har bytt en Hubb på en maskin som goodwill jag har bytt en vinch på en maskin som goodwill.osv.Utan kostnad för mig och kunden. Det ligger ju även på mig som ÅF att tillfredställa mina kunder.Detta med att neka garantier är ju inte så ovanligt i bilbranchen exvis.Dit kommer man inte med krokig framvagn och hävdar garanti!Missförstå mig ej jag syftar inte på detta ärende nu! Utan i allmänhet.