Heltklart!tal och motorljud framför nån jävla rockvideo, med undantag för om man klipper ihop filmen SOM en rockvideo.Men filmer som håller på i 15minuter med musik som ett substitut för kasst ljud går helt bort för mig.
Klart att en film som någon lägger timmar på att redigera har högre kvalitet.Men ett fåtal orkar läggar x-antal timmar på redigering för andras skull och sedan ev. få skit.Eller som jag, inte ens kan redigera.Det är valfritt att titta. Och ber inte personen i fråga om kritik tycker jag ordspråket " har man inget bra att säga var tyst" passar ganska bra.
Vet inte om det bara är jag som tycker att allt filmat med hjälmkamera är skittråkigt att kolla på?visst är det bra med en sån, eftersom den kan hinna få med de oväntade ögonblicken såsom en vältning/rullning eller annat som normalt inte hinns med att filma.Men att basera en hel film på flera minuter blir himla tradigt.därför förespråkar jag contour som är fin att filma med i handen, och sen fylls det på med korta klipp från hjälmen...
Någon skrev "redigera i X antal timmar". Det uttalandet visar bara på okunskap, man lär sig fort att redigera och att hyffsa till en film tar bara några minuter i t.ex Windows Movie Maker. Hade jag redigerat Äventyret till Halden så hade det blivit noll sekunder kvar. Det gäller att ha filmat ett skapligt råmaterial.
Håller med dig 100% om oredigerade hjälm filmer, men glöm inte bort en annan kamera Sony HDR AS15. Den är 2lappar billigare än Gopro Hero 3 och får bättre betyg i tester. Har en sån själv och ångrar inte mitt köp.Någon skrev "redigera i X antal timmar". Det uttalandet visar bara på okunskap, man lär sig fort att redigera och att hyffsa till en film tar bara några minuter i t.ex Windows Movie Maker. Hade jag redigerat Äventyret till Halden så hade det blivit noll sekunder kvar. Det gäller att ha filmat ett skapligt råmaterial.