Om du har nån form av kylare under sadeln så har du nog minst ett fel till...Lådan jag snackar om är av fyra millimeters aluminium och fungerar som luftburk/tryckkärl, och eftersom den är fyrkantig och av aluminuim så kan dessa båda negativa saker ge det hela sprickor....särskilt om den är slarvigt svetsad.
dom där bilderna kan väl knappast ha med tappat tryck att göra? om det inte viker sig någon annanstans då men det borde vara mikromalt och inte påverka... och som dom andra säger så måste ju maskinen belastas för att du ska få något turbotryck... så den läcker verkligen?
du har pillat ihop den själv antar jag ? hur kommer kitten? är wastegaten färdiginställd eller hur får ni rätt tryck? ställer man själv? har du aldrig haft rätt tryck? eller har det kommit nu efteråt?.tänkte om allt låter som det ska och det inte läcker tänkte jag det kunde vart wastegaten som är tillbaka skruvat lite... kanske nått dom har glömt när dom satte ihop kittet eller nått?
att ha den i garaget och gasa till då får du aldrig ordentligt tryck... du kan ju få lite men inte fullt... du MÅSTE ut och belasta den på vägen... den kan även gå om du pukar kopplingen lite så säga om du har den i garaget och sätter en kompis på grab-baren och påbörjar en burnout utan att göra det... då belastas ju också motorn, fast det blir ju inte alls så bra som om du kör ut den på vägen och drar några repor.kanske inte är något fel alls? eller? förutom det som spruckit dåGrattis till en riktigt fräck quad förresten
Citat från: Narmasil skrivet 15 januari 2009 kl. 11:07:27att ha den i garaget och gasa till då får du aldrig ordentligt tryck... du kan ju få lite men inte fullt... du MÅSTE ut och belasta den på vägen... den kan även gå om du pukar kopplingen lite så säga om du har den i garaget och sätter en kompis på grab-baren och påbörjar en burnout utan att göra det... då belastas ju också motorn, fast det blir ju inte alls så bra som om du kör ut den på vägen och drar några repor.kanske inte är något fel alls? eller? förutom det som spruckit dåGrattis till en riktigt fräck quad förresten yes, jag ska ut nu och kötta den lite... segra lite på höga växlar. återkommer här med resultat!tack!