Ingen turbomaskin visar laddtryck utan belastning men om du istället kör och gasar så skall du se att mätaren flyttar sig till övertryck istället...
Citat från: ers skrivet 14 januari 2009 kl. 21:27:20Ingen turbomaskin visar laddtryck utan belastning men om du istället kör och gasar så skall du se att mätaren flyttar sig till övertryck istället...kool, får la vänta tills man kan dra på gatdäcken och underlaget är lite bättre så man kan gasa lite!vid vilket varvtal bör jag ha max bar i maskinen?
Citat från: Brooklyn skrivet 14 januari 2009 kl. 21:35:24Citat från: ers skrivet 14 januari 2009 kl. 21:27:20Ingen turbomaskin visar laddtryck utan belastning men om du istället kör och gasar så skall du se att mätaren flyttar sig till övertryck istället...kool, får la vänta tills man kan dra på gatdäcken och underlaget är lite bättre så man kan gasa lite!vid vilket varvtal bör jag ha max bar i maskinen?Dom har skrivit 0,8bar i en annan tråd men de tycker jag verkar på tok för högt!!
En Raptor Turbo SKA ladda minst 0,8 Bar. Laddar den under det så bör man kolla upp ev läckor! står man bara still och gasar så blir det INGET laddtryck! Max laddtryck har du redan lite över tomgång, ca1000 varv över.
Ang eventuellt läckage så bör du nog i första läget kolla "plåtlådan" under sadeln, runt om i alla svetsar.