Kom hem...starta fyrhjulingen..det gick trögt..stängde av.. kopplade bort vinschkablarna starta igen...gick lika trögt...FAAAAN.. jag som hoppades .. ja ja får väl leta vidare när jag får tid.. är ju ingen panik..den startar allafall fast det går jäkligt trögt ibland.. /TeSe
bingo...jag tycker med att problemet kommer när den är varm..senast så starta jag när den var kall...inga problem...körde ner till macken för att tanka..och när jag kom tillbaka så klicka den ett gånger..sen starta den segt..tror vi har samma fel..gäller bara att komma på vad det är.. /TeSe
Tjaba! Så här tycker jag du ska göra, en enkel grej:Ta bort vanliga pluskabeln från startmotorn och dra en startkabel från plus på batteriet och koppla in på startmotorn så du endast drar runt startmotorn. Om den drar runt utan problem då så vet du att startmotorn är ok.Om den inte drar runt ok så ta även minus från batteriet till ramen med startkabel, för att se om det är jordfel.Drar den inte runt oavsett så kan man misstänka startmotorn, annars så är det något i elsystemet och det blir genast lite bökigare.MVH / Benny