ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Har just testat Outlander 800
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Har just testat Outlander 800  (läst 7426 gånger)

Utloggad 400xt

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Total likes: 0
    • Visa profil
400xt
Har just testat Outlander 800
« skrivet: 15 januari 2006 kl. 12:13:26 »
Hej är ägare till 400 XT vägreggad det var precis som ni säger strypt och konstant 4 hjulsdrift lätt ordnat,  går hur bra som helst var just och testad en 800 ( vill ha faktorn är mycket hög) vilken maskin
Är det nån som har några bra videos på 400 XT in action. finns det några bilder på stylad 400XT
ha dt så gott
mvh
400xt :wink:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Slammer

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 342
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Slammer
Re: Har just testat Outlander 800
« Svar #1 skrivet: 15 januari 2006 kl. 22:59:45 »
Citat från: "400xt"
...strypt och konstant 4 hjulsdrift lätt ordnat,...


Vad menade du med den texten? Är det lätt att plocka av strypningen? Har den konstant fyrhjulsdrift som är lätt att få omkopplingsbar?

Så skön maskin men DeNada sa att strypningen skulle kosta runt 15.000 att få bort därför sa de upp sammarbetet med Bombardier. Blir ju högvilt den maskinen igen om man kan ostrypa den  :twisted:
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha XJR 1300 -Yellow -03
KXR 250 extra...ingenting :-)
-SÅLD- CAN-AM 800 Max XT -07
BRP-Plog, stora BRP boxen bak, BRP väska fram, tumgasvärmare, handtagsvärmare, Ricochet Skid Plates och feta kromade styrdämpare

Utloggad ATV/Scooter

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 52
  • Total likes: 0
    • Visa profil
ATV/Scooter
Re: Har just testat Outlander 800
« Svar #2 skrivet: 16 januari 2006 kl. 10:53:06 »
Citat från: "Slammer"
Citat från: "400xt"
...strypt och konstant 4 hjulsdrift lätt ordnat,...


Vad menade du med den texten? Är det lätt att plocka av strypningen?
   Ja, i norge er lätt.

Citat från: "Slammer"
Har den konstant fyrhjulsdrift som är lätt att få omkopplingsbar?
 Ja, bara kobla till lednigane på brytaren, så OK
Anmäl till moderator   Loggat
utlander 400 H.O
60" snøskjær
Warn Winch 2,5
+ Arctic Cat Panther 550 LC
Garmin Vista Color S

Verdal, Norge

Utloggad Slammer

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 342
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Slammer
Re: Har just testat Outlander 800
« Svar #3 skrivet: 16 januari 2006 kl. 11:39:20 »
Citat från: "ATV/Scooter"
 JA, i norge er lätt.

Hur är den strypt då? Enligt DeNada så var det massor med modifiering som måste göras. Iof så pratade vi mest om 800an då, kanske är stora skillnader på dem?!

Citat från: "ATV/Scooter"
JA, bara kobla till lednigane på brytaren, så OK

Haha, är det allt som behöver göras?! Borde ju vara samma sak på svenska maskinerna då ju. Någon som vet?
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha XJR 1300 -Yellow -03
KXR 250 extra...ingenting :-)
-SÅLD- CAN-AM 800 Max XT -07
BRP-Plog, stora BRP boxen bak, BRP väska fram, tumgasvärmare, handtagsvärmare, Ricochet Skid Plates och feta kromade styrdämpare

Utloggad roadkill

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 0
    • Visa profil
roadkill
Re: Har just testat Outlander 800
« Svar #4 skrivet: 16 januari 2006 kl. 13:02:16 »
Citat från: "Slammer"
Citat från: "ATV/Scooter"
 JA, i norge er lätt.

Hur är den strypt då? Enligt DeNada så var det massor med modifiering som måste göras. Iof så pratade vi mest om 800an då, kanske är stora skillnader på dem?!

Citat från: "ATV/Scooter"
JA, bara kobla till lednigane på brytaren, så OK

Haha, är det allt som behöver göras?! Borde ju vara samma sak på svenska maskinerna då ju. Någon som vet?


Hajar inte riktigt :oops: har dom "låst" fyrhjulsdriften på nått sett?
lr har dom sett till att den alltid bara är tvåhjulsdriven? å isåfall VARFÖR?
Anmäl till moderator   Loggat
/Roadkill
-------------------------------------------------------
Kawasaki BF-750 camo edi,itpfälg med vägdäck,orgfälgar+589or,Trailwolf"vinter"däck på orgfälg,vägreggad,Copperhead vdi-cdi,spacers,kromad växelknopp....

Utloggad Slammer

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 342
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Slammer
Re: Har just testat Outlander 800
« Svar #5 skrivet: 16 januari 2006 kl. 13:42:03 »
Citat från: "roadkill"
Hajar inte riktigt :oops: har dom "låst" fyrhjulsdriften på nått sett?
lr har dom sett till att den alltid bara är tvåhjulsdriven? å isåfall VARFÖR?
Känner mig också lätt förvirrad gällande just fyrhjulsdriften faktiskt. Hoppas någon Bombardierguru reder ut begreppen. Spännande också om strypningen är enkel att få bort.



Men Gul  :twisted:
Anmäl till moderator   Loggat
Yamaha XJR 1300 -Yellow -03
KXR 250 extra...ingenting :-)
-SÅLD- CAN-AM 800 Max XT -07
BRP-Plog, stora BRP boxen bak, BRP väska fram, tumgasvärmare, handtagsvärmare, Ricochet Skid Plates och feta kromade styrdämpare

Utloggad Mr2t

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1838
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Mr2t
Har just testat Outlander 800
« Svar #6 skrivet: 16 januari 2006 kl. 14:46:48 »
Nu har jag ingen aning !!!!!!!!! Om hur detta fungerar, men jag kan tänka mej att det bara är en vip-brytare någonstans som givetvis är dold undfer plasten nånstans, som behövs vippas-tillbaka.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad roadkill

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 0
    • Visa profil
roadkill
Har just testat Outlander 800
« Svar #7 skrivet: 16 januari 2006 kl. 15:30:12 »
Citat från: "Mr2t"
Nu har jag ingen aning !!!!!!!!! Om hur detta fungerar, men jag kan tänka mej att det bara är en vip-brytare någonstans som givetvis är dold undfer plasten nånstans, som behövs vippas-tillbaka.


Kan tänka mig att dom bara har kopplat bort kablarna till swichen som styr 2 lr 4 hjulsdriften,så de e nog bara att plugga in dom igen!! frågan är bara VARFÖR??

på min brute fanns det en overrideknapp till backen (för full effekt när man backar) den va icke ikopplad? nu va det ju bara att bygla den när den tillslut hittades.... anledningen till detta är ju att det är byta manöverpaneler typ blinkersmaniker etc som ju inte sitter där normalt...kenske är det samma fenomen på Bomban :roll: finns ingen knapp kanske??
Anmäl till moderator   Loggat
/Roadkill
-------------------------------------------------------
Kawasaki BF-750 camo edi,itpfälg med vägdäck,orgfälgar+589or,Trailwolf"vinter"däck på orgfälg,vägreggad,Copperhead vdi-cdi,spacers,kromad växelknopp....

Utloggad vector

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 0
    • Visa profil
vector
Har just testat Outlander 800
« Svar #8 skrivet: 16 januari 2006 kl. 17:06:06 »
de låser maskinen i 4-hjulsdrift fordi at da tar fotbremsen på alle 4 hjulene samtidig når man tråkker inn den. Dette er et krav fra myndighetene for å få regget maskinen for bruk på offentlig vei.slik er det i alle fall her i norge.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad roadkill

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 0
    • Visa profil
roadkill
Har just testat Outlander 800
« Svar #9 skrivet: 16 januari 2006 kl. 20:42:11 »
Citat från: "vector"
de låser maskinen i 4-hjulsdrift fordi at da tar fotbremsen på alle 4 hjulene samtidig når man tråkker inn den. Dette er et krav fra myndighetene for å få regget maskinen for bruk på offentlig vei.slik er det i alle fall her i norge.


Så när den e i neutral bromsar den bara bak då :?:

På min brute så va det hydralbromsar fram o vajer bak allt hopkopplat
i fotbromsen...borde ju inte va så svårt att få till bomban heller...lekfaktorn blir ju 1000% skojigare med bara bakdrift :wink:
Anmäl till moderator   Loggat
/Roadkill
-------------------------------------------------------
Kawasaki BF-750 camo edi,itpfälg med vägdäck,orgfälgar+589or,Trailwolf"vinter"däck på orgfälg,vägreggad,Copperhead vdi-cdi,spacers,kromad växelknopp....

Utloggad ATV/Scooter

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 52
  • Total likes: 0
    • Visa profil
ATV/Scooter
Re: Har just testat Outlander 800
« Svar #10 skrivet: 18 januari 2006 kl. 17:09:57 »
Citat från: "Slammer"


Är det lätt att plocka av strypningen?

Så skön maskin men DeNada sa att strypningen skulle kosta runt 15.000 att få bort därför sa de upp sammarbetet med Bombardier. Blir ju högvilt den maskinen igen om man kan ostrypa den


Ta av høyre side deksel.. på forgasseren er det et lokk som er festet med tre skruer . I fremkant av lokket er det en skrue . Ser du et umrako hode der, er din atv plombert til 14 kw. ser du en skrue med en 8mm mutter er plomberingen ikke i drift. og effekten er 21,6kw



 her ser du skruen etter at den er snudd og plomberingen er ute av drift.
 plomberinger er i sin helet bare skruen som stopper wirefestet,snur man skruen ,når ikke skruen festet og du kan gi mer gass. husk å justere skruen ved hendelen så du kan gi mer hendel. hedelen må stoppe i skruen .ikke wiren!!.



Anmäl till moderator   Loggat
utlander 400 H.O
60" snøskjær
Warn Winch 2,5
+ Arctic Cat Panther 550 LC
Garmin Vista Color S

Verdal, Norge

Utloggad donliam

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 180
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
donliam
Har just testat Outlander 800
« Svar #11 skrivet: 18 januari 2006 kl. 17:27:25 »
det där gäller väl bara bombardier 400     800 är väl insprutning på?
Anmäl till moderator   Loggat
ombardier 800 max med reggad dragkrok

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Har just testat Outlander 800
 


Online just nu.

618 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 622. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info