Då har det hänt igen. Remmen helt jävla slut . Har kört 35 mil den här gången vilket iofs är bättre än dom 20 milen som jag körde med den förra men ändå helt åt helvete.Måste ja vara nåt fel på variatorerna eller nåt. Har ju inte misshandlat remmen heller utan felet kom plötsligt i dag när jag var ute och åkte. Precis lika som förra gången. Börjar misstänka att det beror på variatorfjädern eftersom det har blivit så här efter bytet.Blir att ringa till trech till veckan och höra sig för
Citat från: atviggesund skrivet 15 februari 2009 kl. 16:56:22Då har det hänt igen. Remmen helt jävla slut . Har kört 35 mil den här gången vilket iofs är bättre än dom 20 milen som jag körde med den förra men ändå helt åt helvete.Måste ja vara nåt fel på variatorerna eller nåt. Har ju inte misshandlat remmen heller utan felet kom plötsligt i dag när jag var ute och åkte. Precis lika som förra gången. Börjar misstänka att det beror på variatorfjädern eftersom det har blivit så här efter bytet.Blir att ringa till trech till veckan och höra sig förJag tror att måtten på den remmen är felet.Jag har satt på org-remmen igen och inga problem. Har belastat den mycket och kört fort m.m. Då jag satte dit Dayco HP2032 och provkörde så märkte jag att den var mycket lättare att trä på fram än vad org var. och att Dayco remmen följde med en bit på främre skivan. när jag testade växlingen.Man ska nog kolla hur lång och bred org och jämföra med måtten på Dayco HP2032. Finns på deras hemsida.Jag kan tänka mig att det inte är exakt samma.Stora problemet är ju om Dayco HP2032 är lite längre för då blir den slapp i slutet av växlingen och följer med runt en bit, och sen släpper blir stora påfrästningar.Detta är mina idéer, kan ha fel. Något är ju galet då tre remmar har gått sönder. (vad jag vet om) Och inte org.
Hej!Detta är ju riktigt mystiskt...! Vi har sålt massvis med fjädrar och en hel del remmar men aldrig stött på detta problem.(Förutom just er två då)Jag ska kolla upp om det kan bero på något tillverkningsfel eller nått annat.Hör gärna av er i veckan, detta styr vi upp!MVH / Benny
Kan det vara så att jag lurar mig pga att fjädringen är hårdare o att hjulingen inte niger så mkt när man kör iväg?