hej,Har samma problem med min maskin, den är väldigt känslig och svår på choken ibland känns som om tomgångshöjningen inte vill hänga med i alla lägen,vilket gör att den vill bli sur och tjyvstannar.Och i bland när det är riktigt kallt och man vill varmköra åker choken in av sej själv, har funderat på att bygga om knappen till någon typ av vred eller spak så att den håller sig kvar i läge. Har löst problemet tillfälligt med att ha en liten rem i lådan som jag spänner runt gasen och styret lite grann då höjs gasen lite lagom.Vill varna er alla för att få smörjmedel i eller runt chokeknappen då åker den in direkt då man släpper och man får vara akrobat med alla fingrar för att hålla i ,nypa in bromsen samt trycka på starten.
Jag har skaffat motorvärmare till min MXU 500 så nu startar jag utan choke. Kymcon står uppe i Härjedalen så det är rejält kallt på vintern.
Det är en DEFA slangvärmare köpt av ett norrlandsbaserat företag, tyvärr finns alla uppgifter uppe i Härjedalen själv sitter jag i Stockholm och åker inte upp förrän till jul/nyår men det går väl att mäta slangdiametern och kolla med DEFA eller ngn biltillbehörsfirma om dom har ngn värmare som kan passa. Jag är sk_tnöjd med min.