Tack till alla som tipsar, jag provar allt som skrivs. Tog idag bort luftburken och körde på starten, bensinen pytsade ut bakvägen så jag anar en ventiljustering. Sunbird prova det du också så ser vi ju om det är samma error. MVh Hoody
Ja jag har hört att man bör motera ett större munstycke i samband med strypbortagningen men min pärla går ju kanon när den är varm så... Ska bli intressant och se skillnaden sunbird. Själv har jag inte haft tid idag att skruva men det blir nog till helgen. Håller detta forum uppdaterat! Trevlig helg tills vidare
kollat insug igen.... 0.000000 verkligen jätte nöjd med det... men men man lär sig så det är väl bara meka vidare...
Har du hört något skramlande från motorn? Min kamkjedja blev en länk för lång av någon knepig anledning? Då hoppade den så att den kuggade över! Då gick inte maskinen att starta utan skickade ut bensin via luftfiltret! Får man igång den så kan den gå ändå men skulle inte rekomendera detta! Nu hade jag tur klarade maskinen och har en ny kamkjedja utan missljud och rassel! Passade på att slipa in ventiler och justera lite när man endå var i skruvartagen!
Citerakollat insug igen.... 0.000000 verkligen jätte nöjd med det... men men man lär sig så det är väl bara meka vidare... Menar du att du har 0,0 ventilspel på insuget och att du är nöjd med det japp verkligen jätte nöjd typ lika nöjd som du blev för 4e gången...du om någon kanske kan hjälpa mig med ovan stående fråga om svänghjulet samt hur i H-/%&%ete man får bort muttern på undre kam drevet så jag kan kolla nollan...måste kopplingen bort oxå? hade hoppats på att få åka på fredag iaf :-)tack på förhand Mas