Blackman, helt klart så finns det söndags ex av allt...
Blackman, helt klart så finns det söndags ex av allt...Det som hände min maskin hade till 1000% med övervarv att göra.Tidigare ägare hade nog plågat den till bristningsgränsen därav raset.En sak är klar och det är att motorn på Dinlin är minst lika bra eller bättre rent effektmässigt än många andra "Kända" märken!Grannen som har en Dinli har dragit i kapp med både YFZ450 och Arctic Cat dvx400!Accelerationen är det ingen skillnad på, men Dinlin (Drevad 15 fram) gick fortare än både Yamahan och Arctic.Då får man även tänka på att både Yamahan och Arctic är lättare än Dinlin, jag tycktesärskilt Arctic var enormt lätt.När man lyfte den fram eller bak så kändes den lätt som en fjäder, Dinli känns mer som att lyftaen mindre traktor Jag vill inte favorisera Dinlin på något vis, men för att vara en 450 så har den hög effekt och dom påstådda 49hk ostryp stämmer nog ganska bra.Grannen hade strul med förgasaren vid bägge "Kappkörningarna", han hade satt dit en Mikuni HSR42 som hade helt fel bestyckning (Eller vad det nu beror på?), den gick inte alls som den skulle när man kom över halvgas.Nu när han har satt dit orginalförgasaren igen så går den bättre, märkligt nog Dessutom så har har han tryckt dit en RevMAx Cdi som ger lite mer pulver under tanken,så jag "vet" att den går betydligt bättre än både Yamahan och Arctic i nuvarande skick.Dinlin är en maskin som kan mäta sig motormässigt med kända märken, dom som sägernågot annat vet inte vad dom snackar om!
jag tror Hyosungen har minst 52 hästar...dom går som sjutton!!!...o smc har typ runt 39 hk o dinlin 59.8...vilka maskiner!! ....
Jag har provat kawas kfxr och canam 450, jag trodde jag skulle bli jätteimpad men måste säga att dinlins vassa motorkaraktär slår det mesta,sen är dom ju så små vilka pygmemoppar
Måste tillägga att torrvikten på en Dinli ligger på 220 kg