Hehe :oops: Glömde bort att det var du som postade dom där bilderna...Tyvärr så satt det ju ingen strypning på min där.Nåt sånt där galler hade ja inte på varken den förra maskinen, eller på denna...Konstigt att dom har så många olika lösningar på samma maskin :?
Jag har rejsat med en Can-Am Outlander 500. Och den rackaren hängde med mej utan problem... Ja drog den dom första tio metrarna om vi startade från stillastående på (asfalt) men sen hände den med utan problem. När vi hade lite rull på maskinerna när vi drog på, så åkte vi sida vid sida hela tiden :? Min toppar 106km/h enligt GPS. Enligt mätaren så går det saktare...Men samtidigt så känns den piggare än min förra 800:a. Och den hade ja tagit bort strypningen på :? Så ja är lite osäker på hur det ligger till igentligen.Åandra sidan så går ju Dreaman:s 800 X2 upp på bakhjulen när strypningen åkte av och det gör absolut inte min.Så ja tror nog att min ÄR strypt ändå.
slug: Ja det är en strypning på avgasröret, på min satt det 3st sådana silar på röret.
Palm: På en polares 800 hittade vi inte heller någon strypning "där dom brukar vara". Men efter tips skruvade han loss insuget från motorn och där satt det en bricka inklämd. Så har du inte provat att skruva loss insuget från motorblocket så gör de och kolla. Men lite dur sitter det en strypning där :wink: slug: Ja det är en strypning på avgasröret, på min satt det 3st sådana silar på röret.