Hej,Tänkte att det kan vara bra med en tråd om sådant här!Själv fick jag på ett öppet luftfilter idag. Måste säga att den upplevs mycket rappare, samt att det blev ett riktigt gått ljud vid gaspådrag och det är ju inte fel! Skulle även byta munstycke, men skruvarna satt som f**! Min ÅF skall hjälpa mig med, om ingen annan har en bra idé om hur man får loss dom?
Citat från: "pericso6"Hej,Tänkte att det kan vara bra med en tråd om sådant här!Själv fick jag på ett öppet luftfilter idag. Måste säga att den upplevs mycket rappare, samt att det blev ett riktigt gått ljud vid gaspådrag och det är ju inte fel! Skulle även byta munstycke, men skruvarna satt som f**! Min ÅF skall hjälpa mig med, om ingen annan har en bra idé om hur man får loss dom? Har du fått dit något nytt munstycke än? Märkte du någon skillnad isåfall?Funderar på om jag skulle ta och byta, men är lite osäker på om det gör någon märkbar skillnad.
Jag har bytt munstycke å filter och tycker det blev rätt stor skillnad!Mycke bättre drag på låga varv!!!
Citat från: "ATV_NILS"Jag har bytt munstycke å filter och tycker det blev rätt stor skillnad!Mycke bättre drag på låga varv!!!Bättre drag på låga varv måste väl bero på luftfiltret antar jag eftersom huvudmunstycket bara används från 1/2 öppen trottel och uppåt. Men jag kan ha fel .