skummade igenom tråden lite snabbt. Läste att du hade sänkt din hoj.kolla så du inte sänkte mer fram än bak.Sänkte min SMC fram & inte bak.Då vart den så nervös på vägen så jag höll på att hamna i grannens trädgård.Vertikalare styrstången hamnar, mer nervös blir maskinen på vägen. Så var det på min SMC.
Tänk även att toe in skall mätas med dig själv på maskinen, dvs ngn annan får mäta. Dessa ärden ändras radikalt när den är tom eller med last.
Har du kollat så bakaxeln är vinkelrät mot ramen? Är den felställd efter att ngn klåpare justerat kedjespänningen så blir ju effekterna lite lustiga.
Läste lite i en amerikansk atv tidning när jag var i USA nyligenEnligt dem är det otroligt viktigt att framvagnen lika hög som bakdelen. Varför sas aldrig. Med tanke på Öhlins rekomendationer:Front end unstable at high speed, unstablewhen accelerating out of curves.Front end too low in comparison to rear end.• Change the front springs toharder front springs.Däcken har otroligt stor inverkan också.Troligen en kombination av flera orsaker.Nu har jag köpt och monterat min "Anti sway bar". köpte den av Rath Racing i USA och tillverkade ett specialfäste i aluminium.Den lilla läggning/krängning som fanns innan i höga farter i kurvtagning är nu helt borta. Grymt grepp som en gokartMagnus
Citat från: "E-Fire"skummade igenom tråden lite snabbt. Läste att du hade sänkt din hoj.kolla så du inte sänkte mer fram än bak.Sänkte min SMC fram & inte bak.Då vart den så nervös på vägen så jag höll på att hamna i grannens trädgård.Vertikalare styrstången hamnar, mer nervös blir maskinen på vägen. Så var det på min SMC.Jag har bara sänkt fram, så den är lägre fram än bak.Men den var så "nervös" innan jag hade sänkt den.Citat från: "Hubbe"Tänk även att toe in skall mätas med dig själv på maskinen, dvs ngn annan får mäta. Dessa ärden ändras radikalt när den är tom eller med last.Ja det är riktigt, jag har haft hjälp med mätningen av en polare medans jag satt på.Men nu när den är så sänkt så A-armarna står rakt ut typ så gör det ingen skillnad på toein om jag sitter på eller inte.Citat från: "Hubbe"Har du kollat så bakaxeln är vinkelrät mot ramen? Är den felställd efter att ngn klåpare justerat kedjespänningen så blir ju effekterna lite lustiga.Nej det har jag inte mätt, hur menar du att jag ska göra då?Tack för alla tips och ideer.
Jag har nu testat att höja den till orginal igen och ställt toein på hela 8mm, och styrstagen är lika långa.0,30bar i däcken.När jag åker på vägen känns det som om vänster och höger fram hjul växlar med att greppa vägen?Det var mer problematiskt att få ett par nya styrleder än jag trodde. :evil: