Ibland tycker jag det går lite väl långt.....det klagas klagas o klagas.....(o nu ska jag klaga lite me )Hur många Dinli kör runt på vägarna, hur många ha behövt shimsa var 3 vecka eller 3 månad ??Det finns massor av Dinliåkare här som servar enligt bok, de allra flesta ha kört mer än 500 mil utan att behövt justera ventilerna.Som etav skriver , det kan finnas samband med hur man sköter / inte sköter sina maskiner, hur de trimmas osv...........Jag vill inte bli inblandad - men jag förstår att Dealy inte svarar på dina mail, framförallt nu när du sålt hojen, mas.Och e man sen inne å pillar i motorerna på eget bevåg så kan man helt enkelt räkna med att det kan bli problem, både med funktionen och ev garantiåtgärder.........(micke_011 jag e säker på att om man skruvar bort toppen på sin 1 år gamla Volvo o det sen blir problem så e de tveksamt om man kan åberopa garantin...?)Finns flera frågor på forumet av typ "Hur shimsar man ventilerna..." om man behöver ställa den frågan, tycker jag det e tveksamt om man verkligen ens ska försöka.......Själv tänker jag lämna Dinlin till auktoriserad verkstad för service enligt serviceboken........då har man iallafall garanti ett bra tag.Tjohoo o ut o gasa !