uni -skumfilter bättre än kn-filter enl min mening
originalmunstycket ( huvudmunstycket ) är 137,5- DJ har 5 olika inställningar från - till + menar alltså 1 till 2 hack mot plus från mittersta läget räknat wileyco helsystem gör att det flödar bättre men efektmässigt ingen STÖRRE skillnad MEN ett råare ljud huvudstrypningen sitter precis som du säger i gashandtaget finns även rullgas att köpa på tommys motor som gör att körkänslan ökar kraftigt o du kan använda originalvajen till rullgasen
Det enda du behöver tänka på är att du byter munstyckena i förgasaren samtidigt som du byter till öppet filter så du ökar bränslemängden i förhållande till luftmängden.
På min har jag UNIfilter,DMC Afterburner,50lågfart,155huvudmunstycke,Dial a jet,trimmbox(CDI),15/38 drevning så nu börjar den gå ganska gött
Storleken på munstyckerna får man prova sig fram lite grann.Monterar du ett bra avgassystem ex Duncan Fatboy,HMF,DMC som faktiskt gör lite nytta och sätter dit ett UNIfilter kan du börja prova med storlek 50 på lågfartsmunstycket och 170 på huvudmunstycket blöddrar den då på fullgas kan du gå ner till 165 OSV tills den inte blöddrar längre själv hamnade jag på 160 munstycke i min.Monterar du sen Dial a jet går du ner2 storlekar till 155 och börjar prova igen.