Citat från: "benring"Hehe, jag höll på i säkert 3 timmar totalt första gången Då va vi två pers.Andra gången gjorde jag det ensam på ca 1 timme.CHIVAS: Hur tycker du hojen går nu då?Jo slirar mindre gör den och blir inte lika varm så det är ok..Jag bytte inte vikterna för det var så jäkla jobbigt att få ur domur plasten.. Men det kanske kommer.. Det är ju en lättare operation att få bort iaf...Hahaha
Hehe, jag höll på i säkert 3 timmar totalt första gången Då va vi två pers.Andra gången gjorde jag det ensam på ca 1 timme.CHIVAS: Hur tycker du hojen går nu då?
Muttern sitter som *** :evil: Har spännt ner den ***** fjädern till botten men grrr. Såg nånstans att den lossnar efter ca 1 timmes bankande... har bankat 56 min så lossnar väl om 4 då!
Nordman!Jag måste fråga: Bankar du upp muttern åt rätt håll? Dvs som vanligt?Tänkte så du inte misstolkat något och tror att gängan är felvänd?Det gjorde jag.Gör en markering på muttern, dvs repa över mutter och axel så ser du om muttern rör sig alls.Sen ang fjädern, den är då nerspänd så det inte finns tryck på övre fjäderkoppen? Inte ens så att fjäderänden pressar emot?Slägga och huggmejsel, inte skruvmejsel, gärna ett don för en mejsel har så smal ände att den hugger sönder muttern. Blir inte samma kraft heller då mejselhandtaget dämpar.Ta en polare till hjälp som håller i.Trist att du inte får bort den!!/B