Hehe, jag höll på i säkert 3 timmar totalt första gången Då va vi två pers.Andra gången gjorde jag det ensam på ca 1 timme.CHIVAS: Hur tycker du hojen går nu då?
Japp det gör den.. Nu är det bara DAJ:en som ska dit.. Men jag tror inte det verkar vara att bara ta bort slangen under flotörhuset och sedan skruva in den där.. Ser inte ut som det går på min iaf..BENRING: Har du hittat några andra filter än dom vi surrade om förut..
Citat från: "Chivas"Japp det gör den.. Nu är det bara DAJ:en som ska dit.. Men jag tror inte det verkar vara att bara ta bort slangen under flotörhuset och sedan skruva in den där.. Ser inte ut som det går på min iaf..BENRING: Har du hittat några andra filter än dom vi surrade om förut..Du ska INTE ta bort slangen under förgasaren, utan byta ut skruven som sitter vid sidan på förgasaren, och i stället skruva i nippeln där, som slangen sen sätts fast på som går upp till d a j' en.
Intressant att läsa om era "ödenoäventyr" med variator-kitet Ska läsa några gånger till innan jag monterar mitt :wink: Brrr... verkar svettigt!Lovar dock gott att ni är så nöjda!Speciellt som DAJ gör susen, har fått på mitt KLAR skillnad genom hela registret. Har inte hunnit testa annat läge än "mitten", dvs varken snäpp åt + el -. Gjorde som Turbo och satte den kl 10 i gummit precis intill flänsen. Och nippeln med den tätare gängan. Bara o lyfta upp dräneringsslangen högre än soppanivån i tanken under bytet (upptäckte jag efter tag och mycket sopparinn :oops: ).