ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Profilen för osla »
  • Visa inlägg »
  • Meddelanden
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • Profilinformation
    • Sammanfattning
    • Visa statistik
    • Visa inlägg...
      • Meddelanden
      • Visa inlägg
      • Visa bifogade filer.

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.

  • Meddelanden
  • Visa inlägg
  • Visa bifogade filer.

Meddelanden - osla

Sidor: [1] 2 ... 24
1
Polaris / SV: Sportsman 800 Twin går som en påse nötter
« skrivet: 19 december 2017 kl. 17:27:58 »
Byt stift. Min har släckt ett stift vid uppstart en gång

2
Köpa en ATV / SV: Första köp,
« skrivet: 14 december 2017 kl. 17:29:46 »
Citat från: Jupiter skrivet 14 december 2017 kl. 11:46:40
Vem försvarar CF? Det handlade om att en mindre motor i regel har mindre vridmoment, hk är inte det viktiga om vrid fattas. Så vida man inte gillar att varva sin motor vlket nog är olämpligt i kombination med cvt. Sedan att vara emot CF bara att det är coolt här på forumet är enbart löjligt. Så berätta gärna vilken poäng du relaterar till baserat på att motorkunskap inte verkar vara din specialitet.
Fast det är ju just med variator transmission det spelar mindre roll med bottenvrid, för ska det börja hända något så måste det varvas, och rätt justerade variatorer ligger alltid på rätt varv för den motorn som driver dom. Med vanlig stum transmission är det viktigare att ha högt bottenvrid för att det ska bli bra körbarhet vid låga hastigheter så det inte blir ryckigt

3
Köpa en ATV / SV: Amatör med beslutsångest polaris eller Yamaha?
« skrivet: 9 november 2017 kl. 21:07:59 »
På min nuvarande Sportsman 800 har det inte gått en axel än på 220-250 mil och ca130 timmar med 27" mega mayhem runt fälgarna som är väldigt tunga. På min gamla 400 gick det 3 knutar med original däck, men då dunkande jag i sinne, när det började hoppa i drivlinan så fortsatte man bara gasa. Nu har jag lungnat ner mig lite iaf, då det börjar tugga/hoppa så försöker man få det att sluta och inte bara dumpas. Då håller det utan problem. Vet även av några can am som knäckt axlar, vilket jag inte förstår alls då deras framdiff är dålig och ja dom maskinerna jag talar om är med qe viscon, riktigt dålig på att låsa och tar tid. I lera duger det kanske då det enbart är fulla varv och skotta sig fram, men i teknisk körning i skogen är den värdelös.

Amerikansk byggkvalite är inte bäst, men skillnaden mellan tex polaris och cf är att polarisen har bättre chassie, fjädring mm, cf kanske fungerar men det blir tröttsamt att köra då det inte är samma komfort som kvalitetsmärkena då man är och botanisera i skogen.
Vill du ha kul köp polarisen, skulle tro att du ändå får ett ganska problemfritt ägande, om än yamahan ligger steget före på byggkvalite så ligger dom steget efter på det andra som komfort/fjädring

4
Polaris / SV: Hasplåtar Sportsman 800 EFI. + Fråga om original vinsch
« skrivet: 9 november 2017 kl. 20:47:34 »
Det går att komma åt det vänstra, jag har då bytt stift på min men som du säger var det jävligt och tålamod prövande men det gick utan att ta lös mer än sidokåporna

5
Polaris / SV: Hasplåtar Sportsman 800 EFI. + Fråga om original vinsch
« skrivet: 5 november 2017 kl. 15:26:59 »
Vad är det för winsch? Warn eller märkesmaskin. Är det en Warn hade jag lagt ner lite tid och tagit isär, men är det någon kinesisk budget sak hade jag kört tills den gav upp

6
Köpa en ATV / SV: ännu en "hjälp mig köpa.." tråd
« skrivet: 10 oktober 2017 kl. 17:09:47 »
På min polaris sitter batteriet i vänster hjulhus bak, öppet och bra då det ska bytas eller laddas.
Jag har svårt för can am:s visco broms, jag och alla polare tycker lika, det krävs för mycket innan diffen börjar närma sig låst och sen blir den ju aldrig låst då den inte klarar det.
En till sak är att drivaxlarna bak är helt oskyddade, om än man har drivaxelskydd och bukskydd så kommer drivaxeln få sig då man kanal över stubbar och stenar eller backar mot något lite för högt

7
Köpa en ATV / SV: Fyrhjuling för att manövrera runt en stor husvagn?
« skrivet: 25 september 2017 kl. 20:45:12 »
En hjuling är inte bra till det ts tänkt ha den till. Dom gånger jag kopplat husvagnen ( smaragd 540 1989, 1300 kg tjänstevikt) bakom min sportsman 800  så har det bara varit mer bekymmer än att man hade tagit bilen direkt. Framåt går bra, men då man ska backa så kommer vagnen trycka upp bakänden på hjulingen och går det då det minsta tungt så kommer det vika ihop sig istället för att fara bakåt iomed att det går lättare för hjulingen att glida i sida med bakhjulen än att få vagnen bakåt.

Dom är helt enkelt för lätta

8
Can-Am/Bombardier / SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« skrivet: 25 september 2017 kl. 20:29:03 »
Primär och sekundär växlar samtidigt. Då primären börjar dra upp remmen så börjar remmen krypa ner i sekundären samtidigt. Så ja den skulle hålla emot längre, men väldigt stor risk det kommer tomvarva mycket vid lite högre hastighet

9
Can-Am/Bombardier / SV: Krypkörning med 2017 Outlander Pro 450 T3
« skrivet: 27 augusti 2017 kl. 14:44:27 »
Citat från: skogsbonne skrivet 27 augusti 2017 kl. 13:36:31
ja grizzly/kodiak har ju en koppling som slirar och det blir ju mjukare än en variator som nyper remmen.

Ändring av vikter och fjädrar så blir det ju högre tillslagsvarv.

Du lär dig fort hur du ska hantera tummen och 450 är ju en snäll maskin att köra, värre med en maskin med högre kubik  ()p
Beror ju på vad för vikter och fjädrar man byter till. Lättare vikter och/eller fjäder med högre starttryck höjder inslaget, tyngre vikter eller fjäder med lägre starttryck sänker inslaget

10
Can-Am/Bombardier / SV: Drivremmen exploderade i små bitar, maverick 1000r xds turbo...normalt?
« skrivet: 30 juli 2017 kl. 19:07:49 »
Ja grizzlyn är en moped. 50 hk är inte mycket, varför tror ni inte det används på skotrar där det är mellan 150-170 hk. EM kompis jag brukar köra med har en 06 sportsman 500 som gått för det mesta med tungt skogsvagn eller dragit skoterledssladd med bandsats samt då lekkörning, den fick sig sitt första rembyte förra sommaren efter 600h och 700 mil och det var inget fel på remmen trotts att den dessutom var 10 år, lite smal och hård men det är ju normalt. Så det håller också om allt är rätt

11
Can-Am/Bombardier / SV: Drivremmen exploderade i små bitar, maverick 1000r xds turbo...normalt?
« skrivet: 30 juli 2017 kl. 14:14:41 »
Problemet är inte remslir vid igång tagning, utan det blir problem då det börjar slira på remmen i fart under belastning, det är då remmen går för varm och separerar sig och sprängs pga värmen. Det förhindrar icke tex Yamahas system, det är bara just vid start det minskar remslir, i fart under belastning kan det slira lika mycket där.

Finns hur mycket som helst att läsa i skoterforum om variatorer och olika sorters vikter, fjädrar och heliga. Faktiskt riktigt intressant läsning om man är intresserad.
Verkar finnas mycket mer grejjer och folk som verkligen kan inom skoter mot för ATV, finns inte alls lika mycket kunskap och tillbehör till ATV delen

12
Can-Am/Bombardier / SV: Drivremmen exploderade i små bitar, maverick 1000r xds turbo...normalt?
« skrivet: 30 juli 2017 kl. 12:12:40 »
Citat från: Jupiter skrivet 30 juli 2017 kl. 11:34:39
Faktum kvarstår att remmarna är en svag länk och tillverkarna borde se över sin lösning.

Det är inte lösningen i sig som är dålig, det är misslyckade variator bestyckningar som gör att det slirar vid hög belastning. Det finns dom som kan variatorer extremt bra som lyckats få bort allt remslir och då har remmarna hållit bra. Tillverkarna monterar en bestyckning som ska duga till så många olika ägare, men det blir inte jättebra för någon och där är största problemet

Sidor: [1] 2 ... 24

Online just nu.

669 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 682. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info