Citat från: "Mekken"Nej munstycket är det ju med all säkerhet inte då! Startar den överhuvudtaget nu? Annars om den bara smäller och lever fan vid startförsök kan jag tänka mig att det kan vara CDI-boxen..Testa rengöra förgasaren igen noga så du kan utesluta det.. Och justera in ventilspelet också så du vet att det står rätt.. Hur långt har den gått och hur länge sedan är det du ställde ventilerna?Mvh C.S ja du kan den gått 20 tim kanske , aldrig ställt ventil seplet sitter väl inge ventiler på en luftkyld eller ?....Gjort ren förgasaren ett par gånger nu men hjälper inte......Ja den startar ju och den går bättre på choken än va den gör utan chok
Nej munstycket är det ju med all säkerhet inte då! Startar den överhuvudtaget nu? Annars om den bara smäller och lever fan vid startförsök kan jag tänka mig att det kan vara CDI-boxen..Testa rengöra förgasaren igen noga så du kan utesluta det.. Och justera in ventilspelet också så du vet att det står rätt.. Hur långt har den gått och hur länge sedan är det du ställde ventilerna?Mvh C.S
Om det är en en 4-taktare borde den ha ställbara ventiler?! Har ju inget med om den är luftkyld att göra...