Håller också med, den blir inte lika nervös på asfalt och får bättre grepp på grusväg etc. med crossdäck.Jag bytte tillbaka till crossdäck efter bara ca 10 mil.För övrigt så hade jag spacers bak och det kändes som den ville dra rakt fram när man svängde. Skulle också tro att kombinationen bredare bak+bättre grepp sliter mer på bakhjulslagren också.Hade lågprofilsdäck så att köra ut i en grusgrop var också inte direkt kul, dessutom oroar man sig för stenar etc som kan slå i underredet. Nej, jag håller mig nog till crossdäck trots allt.
Märket är spearz och det är inte obalans som känns. Utan snarare så spårar de mer. Den gick mycket stadigare o va okänsligare rakt fram med crossdäck. Nu rycker den fram o tillbaka o är väldigt kännslig för ojämnheter på vägen. Hur mäter man enklast så att ena framdäcket verkligen rullar rakt? Så att inte v.fram pekar till vänster o h.fram pekar rakt?? Kan man mäta mot ramen? Toe in går ju bra att mäta.
generellt så blir alla mer spårkänsliga med vägdäck - är det en "riktig" quad från början är den ju inte konstruerad för att gå på väg , sätter man sen på spacers+ breda lågprofildäck blir det ännu värre , det man kan kolla är att hjulen inte står toe-out , en styrdämpare hjälper mkt oxå ,sen får man mixtra med lufttryck å testa sig fram, men helt perfekt blir det aldrig :roll: