Tack Spectorbass.Tack vare din intressanta rubrik kunde jag inte låta bli att läsa ditt inlägg på detta forum. Det var lite extra intressant eftersom jag precis kommit från garaget och ett första olje-/oljefilterbyte på "lill-rappen" sen jag blev ägare till den. Efter en stunds läsning blev min reaktion denna; Vadå för jävla fjäder ?!!?Läste vidare och insåg att det bara var att gå ut i garaget igen och stoppa ner näven i spilloljefatet. Vad finner jag där om inte en fjäder + sil/filter. Att detta for ner i spilloljefatet missade jag totalt när jag tog bort pluggen föra att släppa ut de 2,5 stressade litrarna med olja. Åkte till macken och köpte en ny/tom 5-liters dunk som jag skar upp till ett fint litet kärl för att tömma ut och återanvända min nya "svindyra" Shell-olja som endast använts 5 min (täthetskoll). Nu är allt på plats igen, både sil fjäder och olja. Utan detta forum så hade jag förm. kastat fjäder och sil när jag tömt oljan i spilloljefatet på lokala soptippen. Tack allihop, kör hårt.// Leffe Boy