Citat från: "ATVicious"Tack, då förstår jag precis! Men min första fråga hoppade du över, den angående vitbalansen...Ja /johan
Tack, då förstår jag precis! Men min första fråga hoppade du över, den angående vitbalansen...
Citat från: "johano"Citat från: "ATVicious"Tack, då förstår jag precis! Men min första fråga hoppade du över, den angående vitbalansen...Ja /johanVar det ett konstaterande eller ett svar på frågan om vitbalansen? Om det var ett svar, menar du då 'ja' till automatik eller vad?
Citat från: "ATVicious"Citat från: "johano"Citat från: "ATVicious"Tack, då förstår jag precis! Men min första fråga hoppade du över, den angående vitbalansen...Ja /johanVar det ett konstaterande eller ett svar på frågan om vitbalansen? Om det var ett svar, menar du då 'ja' till automatik eller vad?Det var ett konstaterande.Jag fotar inte digitalt så jag har ingen uppfattning om hur du bör ställa vitbalansreglaget på bästa sätt./johan
Att redigera i PS är alltid ett alternativ, men för just detta ändamålet blir det inte speciellt snyggt tror jag. Dessutom är det tidskrävande.
Citat från: "ATVicious"Att redigera i PS är alltid ett alternativ, men för just detta ändamålet blir det inte speciellt snyggt tror jag. Dessutom är det tidskrävande.Det behöver inte ta så lång tid utan du markerar bara det som ska vara i fokus och sen "smudge;a" eller andvända "wind" i Photoshop
3. Motion blur i photoshop(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Det fixar man ju enklast med lämplig slutartid