Har varit och krängt av däcket från fälgen också, och det är långa sprickor i fälgbanan där stenen nött mot fälgen hela varvet runt, och på två ställen är det rejäla märken och inbuktningar, och det är där luften läker ut.Ska åka till en nisse som kan svetsa aluminium och kolla om han kan få ihop det, annars blir det en helt ny fälg där...
Citat från: "Reed"Har varit och krängt av däcket från fälgen också, och det är långa sprickor i fälgbanan där stenen nött mot fälgen hela varvet runt, och på två ställen är det rejäla märken och inbuktningar, och det är där luften läker ut.Ska åka till en nisse som kan svetsa aluminium och kolla om han kan få ihop det, annars blir det en helt ny fälg där...Fasen vad synd.Snygga eller inte men en allufälg på terrängkörning tycker jag rimmar lite illa.Vet någon om man fortfrande kan få tag på "witespoke" fälgarna som CF Moto 500 såldes med tidigare?
Blev att beställa en ny fälg, för mycket trasigt för att det skulle vara värt att svetsa ihop det (hela varvet runt...) ca 1,5-2 vecors leveranstid BLÄÄÄÄÄ!Så var den semestern mc-lös....
Fasen va tråkigt :!: Då har man lärt sig det oxå då, att ordna nått skydd för fälgen.
Fan va kassa blinkersarna är ibak. Mitt västra har jävlats ett bra tag då det tagit in vatten stup i kvarten. Nu efter en tur idag så märkte jag att glaset lossnat också. Är det någon som köpt nya av bättre sort?