Hur lätt är det att backa med kärra som är lastad och sen styra med diff i?Har kört en del ved men min och träligt att varje gång man backar så får man lägga i diff. ;(
Delvis svar till Nike som jag gissar jobbar på ATVSWEDEN, angående backspärr.Har efter en hel dags testande funnit följande:Varvtalsspärren då man backar styrs av den sensor som visar "R" på instrumentpanelen.Lösning: Kapa den Ljusblå/vit rand kabeln som går in i CDI boxen (den finns i den större kontakten) Koppla sedan den del av den Ljusblå/vit rand som går in i CDI boxen till JORD.Den del av den Ljusblå/vit som går in i kabelhärvan, isolera den utan anslutning till något.Teorin efter test är att den sensor som sitter för backen, på växellådan är sluten ända till backen läggs i och då träder vartalsbegränsningen för backen in. Genom att alltid ha den sluten vet inte CDI boxen om att backen lagts i och ingen spärr finns.Bakgrunden att få ett elschema som går att läsa utan förstoringsglas är enligt följande:Ringde ATVSWEDEN och även FUNRIDE för att få hjälp. där svarade man att man inte kunde maila ett läsbart elschema på grund av att det var en fabrikshemlighet!!!Då det i manualen finns ett elschema som trots att det är svårläst på grund av storleken tycker jag att svaret från ATVSWEDEN och FUNRIDE att det är en fabrikshemlighet är ynkligt dåligt.Dom borde inse att svåra problem blir ändå lösta, Vi ägare med problem kommer inte och sitter inte med armarna i kors och väntar. Och med bakgrund av de stora problem backspärren medför tycker man att en seriös ÅF borde hantera problemt bättre.Om nu någon på ATVSWEDEN och/eller FUNRIDE läser detta hoppas jag ni tar lärdom och försöker hjälpa till med eventuella problem istället för att skylla på tillverkaren eller annat skitsnack.Slutligen, fixet har jag testat så lång möjligt, om någon gör samma fix och upplever problem posta då till forumet.Mvh Blomman
GARANTI PÅ FYRHJULINGAR:VID PRIVAT KÖP & FÖRSTA ÄGAREN, ALLTID 1 ÅRS FABRIKATIONS GARANTI SAMT 2 ÅRS KONSUMENTKÖPS GARANTI.FÖRETAG HAR 1 ÅRS FABRIKATIONS GARANTIGARANTIN GÄLLER BARA PÅ VÄGREGISTRERADE FORDON, ALLTSÅ INTE LEK, TÄVLING, CROSS ELLER TRIMMADE FORDON. FÖR DESSA MASKINER GÄLLER EN FUNKTIONS GARANTI - DET INNEBÄR ATT MASKINEN, NÄR DU KÖPER DEN ÄR FÄRDIG MONTERAD SAMT TESTAD & KÖRKLAR!SAMTLIGA MASKINER ÄR LANDSVÄGS REGISTRERADE, SE UNDER SPECIFIK PRODUKT. FÖR DESSA MASKINER SÅ UPPHÖR GARANTIN ATT GÄLLA OM DEN HAR KÖRTS PÅ ETT:VÅRDSLÖST SÄTT, ELLER PÅVISAD VÅRDSLÖSHET.TERRÄNG KÖRNING.TRIMNING, ELLER FÖRSÖK TILL TRIMNING.SERVICE ÄR INTE GJORD / SERVICEBOK, STÄMPLAR SAKNAS.TÄVLING.