ja... satt o läste de här inlägget dan efter de kom in... i förrgår vägrade min dinli starta.. jaja sur tänkte jag o drog igång den, inga problem.stannade en 30min senare o tankade och startade så fint så när jag skulle därifrån.. åkte ett par timmar o stannade lite här o där inga problem. sen blev de hemgång.dan efter skulle de åkas igen, men nejdå! vägrade starta igen men gick att dra igång... då blev man lite irriterad, lite :roll: ..soppa fanns, gnista fanns tändning stod rätt..ok, byt förgasare -nej samma sak cdi-box -nä vägrade. h***vete, j***a, skit!!!! då åkte topp o cylinder av o de visade sej att de blivit fett med sot och avlagringar på ventilsätena. varför? vet inte? efter jag bytt till vileyco så bestyckade jag till "rätt" munstycken inget konstigt med de, den skulle vart på ventiljustering för 5 mil sen kan de va så illa? ja vad vet jag, rengjorde hela toppen från sot o skit idag och slipade in ventilerna. får topp-packning o prylar på måndag sen fan ska de gasas!!! Lycka till!
Jaa, det är ju inte kul när de händer, jag lämnade in min på reparation, dom skulle sätta i lite större ventiler så att dom håller.. Ifall de visar sig att det inte håller så åker hjulingen in i en riktigt hårt tegelvägg :twisted: Men förhoppningsvis får jag tillbaka den snart så jag kan ut och gasa lite, börjar bli tråkigt att bara sitta hemma på kvällarna...Nån som bor i närheten av Täby?! så kanske man kan ut och gasa lite nån dag?