Det är nog inte träskets fel att min hjuling går sönder.. lite lera och vatten borde ju inte vara så farligt..Skruvade lite på hjulingen idag, jag kan iofs inte så jävla mycke om att mecka med en 4-hjuling, men jag tror att jag kan ha hittat lite olja där det inte ska vara nån, nån packbox lr nåt som kanske rasat..Rätta mig om jag har fel, det ska väl inte vara nån olja vid tändplattan?!
Lämnade in min Dinli idag.. Värkar inte bättre än att Ventilerna har sagt upp sig Men de e väl bara att hosta upp me pengarna och betala så man kan ut och leka lite igen..
Typ 250mil...
Det kan vara så att ventilerna måste justeras bara. Det råkade jag ut för efter ca 230mil, eller nått sånt. Ingen kostsam historia eftersom sådant ska gå på garanti om den är så ny. Det som händer är att ventilerna öppnas och stängs vid fel tidpunkt och då får man avlagringar på tätningsytorna, sedan håller dom inte tätt och tillslut startar den inte. På min märktes detta genom att den fick taskig tomgång och var svårstartad ibland. MisterP: Det är rätt många som haft ventilproblem kring just 200-300milFö är det ju i leran 4hjulingar ska vara... eller hur??(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)