Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Soppakranen LTZ?  (lĂ€st 2533 gĂ„nger)

Utloggad zupe

Soppakranen LTZ?
« skrivet: 20 maj 2007 kl. 18:35:26 »
Hur funkar den? Finns det nÄgon reserv?
Jag var ute och körde idag plötsligt putt putt putt....
Soppa torsk. Jag hade kranen pÄ PRI men det var helt slut i tanken.
Kranen har ju tre lÀgen ON, PRI, RES. ON Àr ju av sÄ kanske RES Àr den som man ska köra pÄ normalt och PRI som reserv, eller finns det ingen reserv.
Lite trist dÄ man saknar soppa mÀtare ocksÄ, inte alls roligt att bli stÄende.
Hade det hÀnt fem minuter senare hade jag fÄtt gÄ hem, men nu fanns det som tur var nÄgon hemma som kunde komma med bensin.
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc SĂ„ld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad Tobbe

Soppakranen LTZ?
« Svar #1 skrivet: 20 maj 2007 kl. 18:50:34 »
du kör pÄ on pri Àr friflöde res Àr reserv :!:kranen har inget off lÀge den Àr vaccumstyrd :D
Yamaha raptor 700r + Yamaha FZ6-n

Utloggad corba

Soppakranen LTZ?
« Svar #2 skrivet: 20 maj 2007 kl. 18:58:46 »
dvs On Àr pÄ.
Ganska rÀtt fram faktiskt nÀr man tÀnker pÄ det :D
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad svensson

Soppakranen LTZ?
« Svar #3 skrivet: 20 maj 2007 kl. 20:52:40 »
On = nÀr du har 2,7 liter kvar i tanken sÄ stannar din maskin och du fÄr vrida om kranen till RES för att fortsÀtta.

RES = har du kranen i detta lÀge sÄ fÄr du ingen förvarning om att bensinen snart Àr slut.

PRI = skall ENDAST anvÀndas dÄ det Àr kallt ute och maskinen Àr svÄrstartad. SÄfort motorn har startat skall man vrida tillbaka skoppakranen antingen till RES eller ON.
Can-Am DS450 xmx

Utloggad zupe

Soppakranen LTZ?
« Svar #4 skrivet: 20 maj 2007 kl. 22:06:39 »
Åfan. Jag har kört pĂ„ PRI hela tiden. Jag trode det var knasigt för jag hade den pĂ„ on nĂ€r jag plockade veck tanken och dĂ„ rann det inte ut nĂ„got. Men Ă€r det styrt av vacum Ă€r jag med. Kommer jag behöva bestycka om nu? Den Ă€r ju bestyckad med kranen pĂ„ pri, kommer det bli nĂ„gon skillnad nu nĂ€r jag ska ha den pĂ„ on.
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc SĂ„ld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad klotsvenne

Soppakranen LTZ?
« Svar #5 skrivet: 20 maj 2007 kl. 22:10:03 »
nej.. :lol:
YFZ 450

Utloggad turbostalle

Soppakranen LTZ?
« Svar #6 skrivet: 22 maj 2007 kl. 15:36:49 »
oj  8O .. och jag som stĂ€llde min pĂ„ PRI i garaget. trode det var off. den har stĂ„tt sĂ„ nu i 2 dgr... hoppas den inte sörjat igen nu dĂ„??? eller vad kan hĂ€nda?

MVH

Staffan
vart ltz-400

Utloggad Z

Soppakranen LTZ?
« Svar #7 skrivet: 22 maj 2007 kl. 18:47:05 »
Citat frÄn: "turbostalle"
oj  8O .. och jag som stĂ€llde min pĂ„ PRI i garaget. trode det var off. den har stĂ„tt sĂ„ nu i 2 dgr... hoppas den inte sörjat igen nu dĂ„??? eller vad kan hĂ€nda?

MVH

Staffan


HĂ€nder inget!
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

Utloggad Memo

Soppakranen LTZ?
« Svar #8 skrivet: 23 maj 2007 kl. 11:11:01 »
Notera att On lÀget Àr nÀr pilen pÄ kranen pekar uppÄt (kranen skymmer för ON texten.)

Utloggad zupe

Soppakranen LTZ?
« Svar #9 skrivet: 23 maj 2007 kl. 20:04:14 »
Citera
Notera att On lÀget Àr nÀr pilen pÄ kranen pekar uppÄt (kranen skymmer för ON texten.)


Är du sĂ€ker pĂ„ detta?
NÀr jag körde soppa torsk sÄ vred jag om sÄ pilen pekade pÄ res.
Om man ska ha den pÄ pri sÄ pekar ju pilen mot pri.
SÄ detta kan ju inte stÀmma
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc SĂ„ld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad Z

Soppakranen LTZ?
« Svar #10 skrivet: 23 maj 2007 kl. 20:05:56 »
Citat frÄn: "zupe"
Citera
Notera att On lÀget Àr nÀr pilen pÄ kranen pekar uppÄt (kranen skymmer för ON texten.)


Är du sĂ€ker pĂ„ detta?
NÀr jag körde soppa torsk sÄ vred jag om sÄ pilen pekade pÄ res.


FörstÄr inte riktigt det stÄr ju pÄ kranen vad som Àr vad :)
SvÄrare Àn sÄ Àr det ju inte :)
KFX 400 06:a
Polisport Handskydd
Nerfar
Helsystem DMC Afterburner
K/N filter -snorkel/lock
Revmax2

Utloggad zacka

Soppakranen LTZ?
« Svar #11 skrivet: 24 maj 2007 kl. 01:47:11 »
ner Àr ON , Ät höger PRI, uppÄt Àr RS
har haft min hoj i ett Är sÄ jag Àr 100% sÀker :)

annars som nÄn sa sÄ stÄr det pÄ kranen
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

 


Online just nu.

177 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Rickard Marklund, clun, PeterDer,
Flest online idag: 188. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: JassĂ„? PĂ„ vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjĂ€lper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla pĂ„ testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sĂ€nker vĂ€rmen dĂ€r det Ă€r monterat. Nackdel, det som Ă€r lindat rostar bort jĂ€vligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man anvĂ€nda avgasbandage pĂ„ hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött pĂ„ detta jĂ€vla vĂ€dret nu,om det Ă€ndĂ„ kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! nĂ„gon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit mĂ„nga droppar pĂ„ 5 mĂ„nader... Bytt kopplings lamell och nu Ă€r det nĂ„got som klunkar inne i maskinen pĂ„ tomgĂ„ng
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig pĂ„ midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom hĂ„ller till pĂ„ Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i VĂ€rmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för pĂ„ lördag Ă€r det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme