Magellan har lite olika crossover modeller. de har vägkartor standard sen köper man sjökort och geografikort extra utöver dessa. (Detta går ju på de flesta men crossovern är vattenskyddad och antagligen lite tåligare).Har inte provat själv.
Citat från: "Hubbe"Magellan har lite olika crossover modeller. de har vägkartor standard sen köper man sjökort och geografikort extra utöver dessa. (Detta går ju på de flesta men crossovern är vattenskyddad och antagligen lite tåligare).Har inte provat själv.Jag har en sådan och beställt en terräng karta men det funkar inte programvaran är inte klar. KÖP INTE EN SÅDAN!Kan rekommendera garmin qvest den har en skärm som går att se, ihop med terrängkarta som går bra att synka med datorn.Mats
Citat från: "guld"Citat från: "Hubbe"Magellan har lite olika crossover modeller. de har vägkartor standard sen köper man sjökort och geografikort extra utöver dessa. (Detta går ju på de flesta men crossovern är vattenskyddad och antagligen lite tåligare).Har inte provat själv.Jag har en sådan och beställt en terräng karta men det funkar inte programvaran är inte klar. KÖP INTE EN SÅDAN!Kan rekommendera garmin qvest den har en skärm som går att se, ihop med terrängkarta som går bra att synka med datorn.MatsÄven jag försökte mig på en crossover... Och det lät ju bra från början men Magellan klarade inte av att varken informera kunderna om status eller att leverera denna uppgradering. Dock så satte jag hårt mot hårt och fick magellan att köpa tillbaka min gps. Eftersom jag hävdade att jag inte fått det jag betalt för. Och på denna punkt är konsument köplagen glasklar... Så skicka ett mail till magellan och be dem prata med den butik du köpt din GPS av så de kan göra ett åter köp.
... fastighetsbetäckningar...
Då var min Garmin eTrex Legend Cx installerad med Friluftskartan (1:50 000). Den är liten och nätt till formatet, verkar vara smidig att använda och ger en helt ok kartbild i färg.Nu återstår bara att ge sig ut på småvägarna runt Halmstad och se hur det funkar att hålla koll på färdvägen.Återkommer med mer info.