Hur gammal är den? Har du garanti kvar?Har sett att andra haft lite tröga växlar på sina nya 350 men har själv kört 130 mil nu utan att märka något!Skulle rekommendera dig att be ÅF titta på den, kan löna sig!
Låter som något med lamellerna kanske.Om den nu driver lite i backen (som är lägst växlad = starkast) låter det som de att du aldrig får riktig frikoppling som i sin tur gör att det blir svårare att byta växel.Vet inte om de är slitna eller om fel olja använts någon gång men att byta lamellerna är ingen mega-operation, inte dyra så heller.
Det är kanske så att den inte smörjer som den ska i motorn. Vissa olje kanaler kanske är igensatta. Kan bero på att man bytat olja för sällan ller att man fått ner mög i motorn. Svårt att säga direkt vad det kan bero på.
Drar den kopplingsarmen hela vägen när du trycker in kopplingshandtaget? Låter som om vajern behöver justeras lite. De töjer sig med tiden. Låter helt klart som om du inte får den att frikoppla helt.
Jag hade samma problem med min 350 när jag hämtade ut den (den hade gått 35 mil som demo).Köpt på carlbaks förresten.Då var den nyservad med någon olja som jag inte vet kvaliteten på.När jag bytte olja till en helsyntet 10-40w motorcyckel racing olja av märket maxum försvann fenomenet. Kopplingen funkade med varm motor och friläget gick att få i. Nu har jag bytt olja igen till en "vanlig" bilmotor olja halvsyntet (mobil s 10-40w). Då har fenomenet börjat att kommia tillbaka vid hård körning och motorn blir riktigt varm. Kan vara problem med oljan, det var det för mig i alla fall..... Har nu införskaffat oljekylare för att hålla temperaturen i schack.