Vad jag vet så finns inga ATV / MC med rostskyddsgaranti... och att få det till fabrikationsfel är nog svårt...?Men kanske som goodwill? :wink:
Fattar inte hur svårt det kan vara, har papper från Yamaha själva och i den står det svart på vitt, kallas värdehandling och det har alla som köpt en ny Yamaha!2 års garanti omfattar hela cykeln, dvs delar som som går sönder pga fabrikationsfel!5 års garanti gäller på motorn och inget annat!Så visst har man 5 års garanti men enbart på motorn de sista tre åren, hur svårt kan det vara att förstå det? :?
350 är en standard motorcykel, inte tävlingsmotorcykel eller lekfordon som inte innefattas av denna garanti! Bara att läsa vad det står i registreringsbeviset, Yamaha har ju sålt den som en motorcykel och inget annat! Skulle jag nekas garanti så skulle jag stämma in dom till rättsprocess, har man ett garantiåtagande så kan man helt plötsligt inte bara skita i det för att en viss grej inte håller måttet. Tror inte Yamaha vill skita ner sitt namn för små skitsaker som ytrost och spruckna avgasböjar!
Jisses, nej har ingen arbetsfyrhjuling som du vet! För att göra det tydligt så ska jag skriva av vad mitt garantibevis säger som också är en värdehandling som sagt!"GARANTIBEVISYAMAHA5 YEARSWARRANTYUtöver 2-års full fabriksgaranti gäller 3-års förlängd motor-och elektronikgaranti. Detta gäller alla registrerade landsvägsmotorcyklar från och med 250 CC / 4-takt samt arbets-atv:s, förutsatt att fordonet köpts hos auktoriserad Yamaha-återförsäljare i skandinavien.VÄRDEHANDLING"Hur mycket tydligare kan det bli? Du har en motorcykel som är registrerad för landsväg, därmed en landsvägsregistrerad motorcykel eller hur?I regpapper står det inte "Quad" eller "Sport ATV" utan det står Motorcykel och inget annat för det är det du äger!Har precis varit borta hos min egen ÅF i Malmö och ställt frågan och där gav dom samma svar som jag själv hade!450, 660 samt 700 går inte under Yamahas garantier eftersom dom går under en kategori som kallas "Lek" men det kan vi ta i en annan tråd!