detta har jag försökt påpeka flera gånger dvs att 350 Raptor inte alls har 5 års garanti. Men jag har fel säger alla . Jag har pratat med tre ÅF för Yamaha och de säger alla samma sak dvs : Det är inte 5 års garanti på vägreggade 350 Raptors......
Jag fick svaret att det var 2 år och jag har en 06:a när jag pratade om rost på sving och A-armar. De gick med på att byta dem om jag ville det men problemet kommer att uppstå igen så de undersöker om det finns möjlighet att lösa det mer långsiktigt. Ska byta bakhjulslagren nu den 28:e maj på garantin och hojen är uttagen 22:e april -06 har jag för mig. Inget snack om att garantin är slut eller något i den stilen.Konstigt att olika Yamaha-ÅF har olika regler, borde vara tydligare det här.Yamaha Center Helsingborg är min ÅF.
Glöm inte att skilja på GARANTI och GOODWILL :!: :!: De flesta "fel" vi åtgärdar på alla möjliga ATV/Quads är INTE garantifel. Det är ren goodwill som vi som butiksägare betalar ur egen ficka för att få nöjda och glada kunder även efter sitt köp.Tror även andra ÅF håller med om detta... Kanske inte hör riktigt till denna tråd, men det kan skilja på ÅF & ÅF.... :?
är det bara rost som är problemet?