Jag gjorde så, men skramlet kom tillbaks efter ett tag.Jag gjorde sedan som så många här på forumet har sagt:Skruvade löst avgasröret vid cylindern (2skruvar) sedan är det bara att lirka loss avgasröret och kapa 1/2 cm där det ska in ljuddämparen.Eller som benring skrev en bra rörklammer så man nyper fast ljuddämparen i avgasröret. Då kan man även justera fram avgasröret lite så försvinner även skramlet mot motern./Musicman
När dämparen sätter igång och skramlar, så låter det inte bak, utan just höger fram, det blir nån resonans som låter fram vid motorn.Ställ dig på neutralen o varva sakta upp o se om du inte får det där skramlet vid nått varvtal.Även om du känner på dämparen så känns den helt ok, den sitter ju rätt bra men den skramlar inutiTa bort eller dra åt med rörklämma, se till o ta den kläman som PRECIS passar, finns på OKQ8, annars drar den inte runt.OM det nu mot förmodan inte ÄR ditt avgasrör, så kan det vara ramen i fram som skramlar, där omkring vinschplattan och in under skärmen, eller hur jag ska förklara./B