Är det Alba-kitet som finns på Dahlbäck's sida ?http://www.yakahosu.com/shop/product_info.php?manufacturers_id=10&products_id=182
Avgas verkar göra MYCKET på dessa maskiner, i hastighet alltså.Jag har ju pclll,filter och drevning, gör bara 135km/h med speed sensorn inkopplad, Får se hur det funkar med högcomps kolv och annan kam och dual systemet Kul att du åkte ifrån honom annars, Själv har man bara dragit några små 125cc som har trott att dom kan dra ifrån en vid rödljus
Citat från: "shivaxl"Avgas verkar göra MYCKET på dessa maskiner, i hastighet alltså.Jag har ju pclll,filter och drevning, gör bara 135km/h med speed sensorn inkopplad, Får se hur det funkar med högcomps kolv och annan kam och dual systemet Kul att du åkte ifrån honom annars, Själv har man bara dragit några små 125cc som har trott att dom kan dra ifrån en vid rödljus Proa att ta bort speed sensorn så får du se hur fort den går.
Kommer snart en lösning på det problemet.ska bara testa att det funkar bra på min sen kommer jag sälja några st.
Det är lite mer avancerad än såMin lösning kommer ej synas och sitter i orginal kontakten
Tänk då på att jag har gat däck som har mycket mindre diameter på hjulen.Så drevning är nödvändig om man ska komma upp i någon så kallad fart.
Citat från: "street-rider"Tänk då på att jag har gat däck som har mycket mindre diameter på hjulen.Så drevning är nödvändig om man ska komma upp i någon så kallad fart.Hastighetssensorn sitter väl på utgående drev? Minskar du diametern på bakhjulen får också hastighetsmätaren större missvisning, visar alltså mer än vad den gjorde innan vid samma fart.Men du kanske har kalibrerat om den?/J