Citat från: "street-rider"Hej.Du var ingen lätt person att få prata med på telen Nja speed-sensorn sitter mitt i på motorn lite lätt för enklat och skänner av något drev eller magnet.Och den gör så att tänningen sänks vid en viss Hastighet.Hastighets mätaren på min sitter på fram hjulet så den på verkas inte av en om drevning.
street-rider >>Kolla så att inte din givare till mätaren sitter för nära hubben ifram, Min hade dom monterat för nära så när bromsskärmen skakade gick hubben i givaren och den gick sönder....Mvh
Citat från: "street-rider"Kommer snart en lösning på det problemet.ska bara testa att det funkar bra på min sen kommer jag sälja några st.Ska försöka få ihop en kontakt som sitter uppe gas reglarset, Nått som bryter kontakten vid full intryckning på gasen
Kommer snart en lösning på det problemet.ska bara testa att det funkar bra på min sen kommer jag sälja några st.
Citat från: "shivaxl"street-rider >>Kolla så att inte din givare till mätaren sitter för nära hubben ifram, Min hade dom monterat för nära så när bromsskärmen skakade gick hubben i givaren och den gick sönder....MvhDahlbäck verkar ha tagit bort den på min
Blir svårt att lära känna någon ny om man tänker så 8O jag här fått två nya bekanta/polare genom att pma dom här på forumet..Det är nog många som har blivit bekanta med varandra på det viset men men jag ska inte fråga dig efter tips på hjulingställningar mer..finns säkert många som är intresserade att byta lite erfarenheter
Citat från: "street-rider"Citat från: "shivaxl"street-rider >>Kolla så att inte din givare till mätaren sitter för nära hubben ifram, Min hade dom monterat för nära så när bromsskärmen skakade gick hubben i givaren och den gick sönder....MvhDahlbäck verkar ha tagit bort den på min Vart sitter den på din då??Hubben ibak??Får nog hålla med iroc, Din mätare är nog fel inställd till dina däck som du har.Iroc>>>Har du portat toppen själv, Eller har du bara tagit bort gjutskägget i kanalerna??Eller är den proffs portad??
Citat från: "shivaxl"Citat från: "street-rider"Kommer snart en lösning på det problemet.ska bara testa att det funkar bra på min sen kommer jag sälja några st.Ska försöka få ihop en kontakt som sitter uppe gas reglarset, Nått som bryter kontakten vid full intryckning på gasenlyfter en gammal tråd igen då :http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=357110 kr å lite fix så e problemet permanent löst brytaren finns att köpa hos kjell & compani ,borås grattis till en fin hoj street rider .. men jag påstår :!: att din hoj inte gör 160 ärliga med din drevning/mods.. jag har piskat min 700 på väg rätt rejält ... har en customgjord map som jag gjort med bredbandslambda ,, ett dubbelavgas lte som flödar massor mkt mer än ett singel på högre varv ,pcIII box, portad topp ,högkomp kolv, bortkopplad sp.sensor,20" bakhjul med 15/36 drev .. får upp den i 155 "ganska" lätt men sen segar det max är 160 men då vart de nog medvind ? kanske.. ta det nu inte på fel sätt :wink: men din mätare visar fel =160... dahlbäck kanske "trimmat"den för fart säljer ju el..