var lika på min men då var det en sladd till startrelä som lossnat sitter under dynan
Enklast är att åka till biltema och handla en kompressionsmätare (tror den kostar 129kr) och kolla vad du har för komp i maskinen, för det kan vara så att du får flås i avgas och insug. men att kompet fortfarande är för lågt för att bensinen ska antändas. (isf kan det vara så att det är ventilerna som gått)Jag måste fråga dig som jag frågat alla andra med liknande problem. har du bestyckat upp din dinli? en urstrypt dinli ska ha _minst_ 160's huvudmunstycke. det är det viktiga. sen vad du har för lågfart det påverkar inte om du bränner ventiler eller inte. Summa kardemumma, tar man bort gasspärren på en dinli utan att stoppa dit ett större huvudmunstycke så får man brända ventiler. det är bara en fråga om tid.
Summa kardemumma, tar man bort gasspärren på en dinli utan att stoppa dit ett större huvudmunstycke så får man brända ventiler. det är bara en fråga om tid.
Vilken gasspärr ? Den som sitter på tumgasen så att man inte kan ge full gas ?
Detta beror nog mest på att man sätter ett öppet luftfilter utan att man byter till ett större huvudmunstycke. Det är väldigt viktigt att man verkligen kontrollerar detta vid byte till ett annat luftfilter så att den inte går så snålt. Men att man bara tar bort gasspärren tror ja inte spelar så stor roll, då den då inte får tillräcligt med luft genom orginal filtret. Sedan är det ju viktigt att kontrollera att inte tanklocket har problem med tilluften då den också stryper bränsleflödet och gör att motorn går snålt. MVH henke