ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: död dinli
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1]   Gå ned

Författare Ämne: död dinli  (läst 2853 gånger)

Utloggad proppas

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Total likes: 0
    • Visa profil
proppas
död dinli
« skrivet: 28 april 2007 kl. 00:25:50 »
har en dinli 06 som är tvär död har gnista när man har stiftet mot toppen och soppa får den slår inte ett slag med startgas heller kamm kjedjan är hel någon annan som haft samma problem eller problem med kammremsspännaren .någon som vet nåt om vart man får grepp om hur märkningen ska vara till remmen om den har fuckat till sig
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Mickev

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1257
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
Mickev
död dinli
« Svar #1 skrivet: 28 april 2007 kl. 06:41:52 »
Kan det vara ventilerna som måste justeras tro? Har du märkt att den gått sämre den senaste tiden, svårstartad?
Anmäl till moderator   Loggat
---~----~----~----~----
-:Polaris Sportsman 500 Touring -08:-

Utloggad Kenth

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 587
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Kenth
död dinli
« Svar #2 skrivet: 28 april 2007 kl. 16:08:53 »
Har du provat att byta till ett nytt stift? Även om man har gnista så kan det vara fel på stiftet! Jag har varit med om detta både min förra SMC250 och Fiddy´n har jag varit med om detta på!
Anmäl till moderator   Loggat
DIRTY RIDERS ATV föreningen ligger nere!
CF 500 X5 -09 Silver "SÅLD"
kenth.kihlberg@gmail.com

Utloggad nicar46

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
    • Visa profil
nicar46
dinli
« Svar #3 skrivet: 28 april 2007 kl. 19:47:45 »
var lika på min men då var det en sladd till startrelä som lossnat sitter under dynan
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad STENE

  • ATV Moderator
  • ******
  • Antal inlägg: 3362
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
STENE
död dinli
« Svar #4 skrivet: 28 april 2007 kl. 21:35:22 »
Om du tar bort luft filtret och sätter handen vid insuget, suger det så? Och "blåser" det ur avgas röret? Om det inte gör det så är det riskt att vetiler/kolv inte mår som de skall.
Anmäl till moderator   Loggat
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad Zoobee

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 489
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Dalarna-Sköna gröna Falun
    • Visa profil
Zoobee
Re: dinli
« Svar #5 skrivet: 30 april 2007 kl. 00:00:06 »
Citat från: "nicar46"
var lika på min men då var det en sladd till startrelä som lossnat sitter under dynan

Den kabeln kan d inte va för då skulle inte startmotorn slå till o motorn skulle inte gå runt  :?
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 800 Max XT -08
27" MudGear
BRP Hårdplast väskan bak
Tyg väska fram
Hasplåt (Plast)
Dragkrok
Plogpaket
HMF Utility Slip-On
HMF Optimizer
K&N Filter

Dinli 450 -06:a Ostrypt sänksats mm mm SÅLD
SMC 300 06:a SÅLD
Jeep cherokee 96:a winch 31" mudders mm mm SÅLD

Utloggad GOLiO

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 264
  • Total likes: 0
    • Visa profil
GOLiO
död dinli
« Svar #6 skrivet: 30 april 2007 kl. 06:44:11 »
Enklast är att åka till biltema och handla en kompressionsmätare (tror den kostar 129kr) och kolla vad du har för komp i maskinen, för det kan vara så att du får flås i avgas och insug. men att kompet fortfarande är för lågt för att bensinen ska antändas. (isf kan det vara så att det är ventilerna som gått)

Jag måste fråga dig som jag frågat alla andra med liknande problem. har du bestyckat upp din dinli? en urstrypt dinli ska ha _minst_ 160's  huvudmunstycke. det är det viktiga. sen vad du har för lågfart det påverkar inte om du bränner ventiler eller inte.

Summa kardemumma, tar man bort gasspärren på en dinli utan att stoppa dit ett större huvudmunstycke så får man brända ventiler. det är bara en fråga om tid.
Anmäl till moderator   Loggat
John Rönnbäck
Polaris Outlaw

Sol och bad är gratis

Utloggad spectorbass

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 684
  • Total likes: 0
    • Visa profil
spectorbass
död dinli
« Svar #7 skrivet: 30 april 2007 kl. 07:39:02 »
Citat från: "GOLiO"
Enklast är att åka till biltema och handla en kompressionsmätare (tror den kostar 129kr) och kolla vad du har för komp i maskinen, för det kan vara så att du får flås i avgas och insug. men att kompet fortfarande är för lågt för att bensinen ska antändas. (isf kan det vara så att det är ventilerna som gått)

Jag måste fråga dig som jag frågat alla andra med liknande problem. har du bestyckat upp din dinli? en urstrypt dinli ska ha _minst_ 160's  huvudmunstycke. det är det viktiga. sen vad du har för lågfart det påverkar inte om du bränner ventiler eller inte.

Summa kardemumma, tar man bort gasspärren på en dinli utan att stoppa dit ett större huvudmunstycke så får man brända ventiler. det är bara en fråga om tid.


Vilken gasspärr ? Den som sitter på tumgasen så att man inte kan ge full gas ?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Onlyhenke

  • Dinli 450 ägare sedan 2005
  • Moderator
  • *****
  • Antal inlägg: 2086
  • Total likes: 12
  • Tillbehör är livet
    • Visa profil
Onlyhenke
död dinli
« Svar #8 skrivet: 30 april 2007 kl. 10:10:34 »
Citat från: "GOLiO"

Summa kardemumma, tar man bort gasspärren på en dinli utan att stoppa dit ett större huvudmunstycke så får man brända ventiler. det är bara en fråga om tid.


Detta beror nog mest på att man sätter ett öppet luftfilter utan att man byter till ett större huvudmunstycke. Det är väldigt viktigt att man verkligen kontrollerar detta vid byte till ett annat luftfilter så att den inte går så snålt.
Men att man bara tar bort gasspärren tror ja inte spelar så stor roll, då den då inte får tillräcligt med luft genom orginal filtret. Sedan är det ju viktigt att kontrollera att inte tanklocket har problem med tilluften då den också stryper bränsleflödet och gör att motorn går snålt.

MVH
henke
Anmäl till moderator   Loggat
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

Utloggad GOLiO

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 264
  • Total likes: 0
    • Visa profil
GOLiO
död dinli
« Svar #9 skrivet: 30 april 2007 kl. 12:15:41 »
Citat från: "spectorbass"
Vilken gasspärr ? Den som sitter på tumgasen så att man inte kan ge full gas ?
Ja, den som sitter på tumgasen.

Citat från: "Onlyhenke"
Detta beror nog mest på att man sätter ett öppet luftfilter utan att man byter till ett större huvudmunstycke. Det är väldigt viktigt att man verkligen kontrollerar detta vid byte till ett annat luftfilter så att den inte går så snålt.
Men att man bara tar bort gasspärren tror ja inte spelar så stor roll, då den då inte får tillräcligt med luft genom orginal filtret. Sedan är det ju viktigt att kontrollera att inte tanklocket har problem med tilluften då den också stryper bränsleflödet och gör att motorn går snålt.

MVH
henke
Självklart får man ett större flöde genom motorn även med orginalluftfiltret. Det har ju hänt flera som bara tagit bort spärren på gasen att dom tappat kompet pga brända ventiler.

Man kan kort och gott säga att vilken maskin det än gäller. när någon form av optimering sker (borttag av strypning på gas, luftfilterbyte, avgasbyte etc) skall alltid ett större munstycke på. det spelar ingen roll om den går "lite snålt" det kommer att påfresta ventiler och ventilsäten pga ökad värme. Bränslets näst största uppgift är kylning. så att köra med för litet munstycke resulterar i förkortad livslängd på motorn. mer eller mindre beroende på hur snålt den går.
Anmäl till moderator   Loggat
John Rönnbäck
Polaris Outlaw

Sol och bad är gratis

Utloggad Onlyhenke

  • Dinli 450 ägare sedan 2005
  • Moderator
  • *****
  • Antal inlägg: 2086
  • Total likes: 12
  • Tillbehör är livet
    • Visa profil
Onlyhenke
död dinli
« Svar #10 skrivet: 30 april 2007 kl. 12:36:59 »
jo stämmer säkert men att bara ta bort skruven på gasen tror ja inte ska orsaka brända ventiler om tanklocket inte har problem.
orginal är dinlin ganska luftstrypt om inte någon har moddat luftburken på fabriken eller i butiken.
Anmäl till moderator   Loggat
""""DINLI-Touching everyone’s feelings""""
1. Dinli 450 orange Allround-EDITION
-Fullflödes UNI luftfilter, Fullflödes slip-on, Fullflödes filterolja

2.Dinli 450 black nice-edition
- Not ready yet ....

3. Kazuma mercat/wombat 50.
-Röd och fin

ATV/Quad Tillbehör och Dinli projekt
www.bahnhof.se/wb954593

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1]   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: död dinli
 


Online just nu.

573 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 626. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info