Som den nybörjare man är får man väl blotta sig med lite okunniga frågor. (Har aldrig kört med 4-hjul förr förutom bil och lastbil...).Jag fick hem min Badboy från Power on ATV för några veckor sedan och har haft diverse problem....1. Styrleden vänster fram glappar som bara den... Vet någon om det finns någon styrled på Biltema som passar o.k? 2. Bromsarna är mitt största problem. De har turats om att ligga på. Men jag fick det att bli o.k genom att lägga brickor på olika ställen vid bromsokens infästning. MEN!!! Idag skulle jag justera höger fram... MIn 1-årige son "hjälpte till"... När jag tittade bort fick han tag på bromsoket och plockade med sig bromsbacken (eller vad den heter - den metall bit med broms kloss som "sitter löst" i bromsoket). Han knallade i väg någonstans i trädgården och gömde den. Jag har letat i 3 timmar, men han har lyckats gömma den för gott verkar det som... Eftersom han inte pratar ännu, så talar han inte om var den är... Så nu får jag köra obromsat... det känns så där... (eftersom vätskan läcker ur om jag bromsar). Har någon en aning om det går att få tag på reservdelar till bromsarna utan att bli ruinerad? Och var?3. Mitt näst största problem är ljuddämparn. De första milen var den en ljuddämpare... men nu (efter ca: 10 mil) har den förvandlats till en ljudförstärkare. Den puttrar som värsta Harley Davidsson. Infästningen verkar vara o.k (även om den inte verkar gjord för den här maskinen... svår som fan att få dit). Vad finns det som kan gå sönder i dämparen? (Nu blottar jag min okunskap..). Så vitt jag förstår går det ju inte att komma in i den och laga något som eventuellt har spruckit eller så??? Vad skall man göra? Kan man dämpa ljudet på något billigt vis...dvs bygga på något (jag saknar svets). Pengatillgången är låg just nu (pappaledig...).4. En fråga.... hur snabbt kan ni köra på landsväg utan att era maskiner börjar vobbla så det känns olustigt? Som van 2 hjulingsåkare, så känns det fan inte bra att köra den här snabbare än 60 km/h... Det vobblar så jag får hålla i mig för glatta livet... Kan ha att göra med styrleden (spindeln) som är glapp.5. Följdfråga... lufttryck i däcken??? Kineserna skriver i instruktionsboken att det skall vara 1 kg... är det bra? Det känns som om däcken är rätt "tomma". Samtifigt tror jag All on ATV sade 0,5 kg för terrängkörning... Vad är behagligast för landsväg? Såg att någon skrev 0,5 - 0,6 bar (är det översättningsbart till kilo? - mer okunskap). I terrängen känns nuvarande tryck (1 kg) bra. Den river på som fan i snabba svängar och man kan få sjyssta ställ :-)6. Det är så jäkla länge sedan jag höll på att mecka med förgasare... Sedan crossdagarna på slutet av 1980-talet... Vad tycker ni är optimal inställning?Vad har ni för varvtal på tomgången? __________________________________________________För övrigt var det punka på vänster bakdäck vid leverans...Så jag har haft min beskärda del av trubbel tycker jag...men den är kul som attan att köra terräng med!!! KLarar min vikt (90 kg) aldeles prima!!!Känns som ett bra köp trots allt strul...Såg tidigare i forumet att ni disskuterat regskyltplacering och bagagemöjligheter, så jag skickar med ett par bilder på hur jag löst det...SKYLT (se bild):Jag tog en gammal skylt hållare från MC, jag hade liggande hemma, för att slippa borra i regplåten. Borrade istället i fästet på Badboyen. Sitter kanske lite lång ner, men det är ju toklätt att justera eftersom skylthållaren har massor av olika hål. Det kan vara ett tips.BAGAGERACK (se bild):Jag köpte ett "standard" bagagerack för bakplacering för 900:- på All on ATV. Det är inte "kompatibelt" med BAdboy:en, men jag sågade till lite fästen av plåt, krökte dem, lade gummi mellan och sprayade det hela med matsvart motorblocksfärg från BILTEMA.. Det blev helt o.k. Jag valde att luta det lite, för att ha det ur vägen så mycket som möjligt.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
kan då bara säga gott om importlagret i luleå, jag och min polare har haft lite småbekymmer som ni andra men inget som stoppat oss från att köra så vi ringde dom å frågade om vi kunde komma in senare när vi eventuellt upptäckt fler fel å de var inga problem, hadde dom inne nu i veckan å lämmnade ett A4 med fel såsom swinglager/hjullager/hastighetsmätare/obalans/styrleder/spindelleder/avkörd kjedja-kjedjesträckare..en vecka senare har dom fixat allt det plus bytt däck på polarens som läckte vilket vi inte ens reflekterat över.. samt fixat en del andra småsaker vi inte tagit upp.dom har en stor verkstad å en kunnig tekniker verkligen berömm ska dom ha.. sålde min maskin igår å sa att ja skulle göra så till teknikern på imporlagret å han sa ja de e bara säga åt den nya ägarn å komma in om han får problemde e fn service!!tycker vissa ÅF ni har där nere verkar riktigt luriga...